nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Lax, lax, älskade lax

2 kommentarer

Just nu kan jag inte få nog av det! Länge hade jag sett ugnsgrillad lax med grön pesto som en storfavorit i min mat-repertoar, men så dök killen upp med ett recept han ville testa (mm, han är en typisk Masterchef-narkoman av rang och jag kan nog lugnt påstå att han gärna experimenterar i köket själv med)  och vilken jackpot! Tandoori-lax med mangosalsa, mynta-yoghurt och inlagd gurka blev favoriten bland favoriter helt plötsligt och jag hoppas verkligen ni testar det någongång för smaklökarna blir så sjukt lyckliga av smakexplosionen. (Ska skriva ut hela receptet senare – måste bara hitta det härhemma.)

Så igår när jag inte hade den minsta inspiration till matlagningen och grävde runt i kryddsamlingen så hittade jag tandoorin. Och på bara några minuter satt jag med en festmåltid som försvann på två röda. ÄLSKAR när det går riktigt snabbt att fixa bra måltider, särskilt när jag äter själv eftersom det är det tråkigaste jag vet att laga mat när jag är själv.

How to do this? Det är så himla idiotsäkert! Man tar lax, gnider in rikligt med tandoorikryddan (finns att köpa i färdiga småpåsar som man hittar dom flesta affärer) och in i ugnen/grilla i pannan. Mangosalsan hade killen gjort någon dag tidigare och jag minns tyvärr inte i huvudet, så jag återkommer med det. Men bara laxen i sig är klart värd att testa!

20130322-104810.jpg

2 thoughts on “Lax, lax, älskade lax

  1. Åh den verkar bra. Måste testas =) mums..

  2. Åhhh underbara älskade goda laxen! Låter och ser supergott ut.

Kommentera

