nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

BOOM

6 kommentarer

20130308-170158.jpg

Så himla kul pass! Och en grym träningsvecka! Känslan i kroppen efter en sånhär vecka är pretty damn nice. Trött och mör men så himla full av energi och liv. Yeah, you guys vet ju vad jag pratar om.

Bonuspasset idag blev bröst, rygg och avslutningsvis en pulshöjare.
Bröst – 6 set rak hantelpress (hittade en kille som car snäll och passade sista två seten – nääästan så jag vågar mig på PB-vikten nästa gång om axeln känns medgörlig!), 3 set lutande hantelpress, 3 set crossovers i c.c & 3 set armhävningar. (Dog!)
Rygg – 3 set breda latsdrag, 3 set lats pulldowns, 3 set hantelrodd
Pulshöjare – Kettlebellswingar, tabata-style.

BOOM! Så jädrans skoj! Dessutom ännu lite roligare att Omid dansade nere i stora salen och kom upp till gymmet för att säga hej. Fint med grymma kollegor!

6 thoughts on “BOOM

  1. Det låter som ett helt ljuvligt bonuspass! Och det där med swingar i tabata låter helt kul🙂 Jag har verkligen fått upp ögonen för KB på nytt efter att jag var på workshop hos Betty. Så roligt!

    • Åh var du där!! Önskar verkligen att jag kunnat gå jag också!😦 men får bli senare i livet. KB är riktigt kul när man väl får kläm på det och får lite inspiration🙂 vill definitivt gå nån kurs i framtiden!

  2. Vilken start på helgen =)

  3. Har du skrivit något inlägg om PB-vikter i olika övningar? Skulle vara intressant att läsa nämligen🙂

    • Hej Martina. Nope det tror jag inte att jag har – skriver sällan ut vikter för att jag inte gillar den vikthets man alldeles för ofta ser ute på gym och tycker inte det är så viktigt eller relevant egentligen vad jag tar😉

      Men, eftersom du frågar… I just rak hantelpress ligger mitt PB på 18 kg/hantel. I bänkpress är jag osäker (var för snart ett halvår sen innan axeln var helt bäng) men minst 6x40kg (tror jag kan ha kört 2 RM på 50 men som sagt osäker). Knäböj har jag som mest kört 70kg.
      Det är dom jag har koll på egentligen🙂

  4. Åh! Älskar känslan när en har gjort allting rätt i en vecka. Kör hårt!

Kommentera

