nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Endorfiner – I love you

Lämna en kommentar

Ännu en jobb-/träningsdag förbi och den har varit fantastisk varenda liten minut (minus en liten stund på eftermiddagen haha). Vart helt hög på endorfiner hela eftermiddagen efter mitt träningspass och haft en dag full av fantastiska klienter som verkligen jobbat hårt. Så underbar känsla när man verkligen märker att klienten har kul under passet, även om de jobbar skiten ur sig. Känslan efteråt – när de ligger där på mattan i en liten svettpöl och kallar mig tokig/ond/stenhård med världens största leende på läpparna…! SÅ värd allt slit med skolböckerna de senaste månaderna. Helt klart!

Den egna träningen idag var över förväntan! Ni som hänger med i min träningshistoria vet ju – jag är inte mycket för att springa. Eller det här med ren konditionsträning. Missförstå mig rätt! Konditionsträning är grymt som träning i sig, men jag tycker det är så grymt tråkigt – mest för att det är min akilleshäl såklart. Styrkebiten har alltid varit roligare, kanske för att jag besatt en rätt bra råstyrka från första början och dessutom hade lätt för att öka både styrkemässigt och i muskelvolym. Men idag hände nåt riktigt konstigt – jag hade KUL! Jag nästan njöt av att befinna mig på det där nedrans löpbandet! Och det gick helt fånigt mycket lättare än det någonsin gjort förut, typ. Endorfinkicken var helt galen!

Todays: 35 min intervaller på löpbandet – satte ihop en 35 min lång playlist där jag körde sprint under refränger och lättare jogg under verser. Därefter ett axelpass som kändes pretty damn bra och stabilt. Axelpress, sidolyft m hantlar, baksida axlar (maskin), KB high pull, shrugs & halos. Längre än tänkt men hade så kul så jag inte ville lägga av! Ordentlig stretch efteråt och springa iväg sen för att hinna käka lunch😀

Har lite nya träningsmål på G förresten! Vi tar det imorgon😉

20130306-213500.jpg

Kommentera

