nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Remember me?

1 kommentar

20130228-073501.jpgJag behövde visst landa lite innan jag satte mig och skrev här igen. Och jag tror inte att jag riktigt är färdiglandad än, egentligen, men redo att återvända till någon form av vanligt liv. Utan tentaångest och rösten i bakhuvudet som till och med på mina träningspass viskar ”men borde du inte sitta och plugga istället – det här stjäl tiiiid”. Lite som Gollum har jag känt mig emellanåt den här perioden, otroligt splittrad. Men nu är det alltså över sen en dryg vecka tillbaks snart! Och trots att huvudet inte helt fattat det än och jag fortfarande kan få lite skuldkänslor över att jag inte sitter och pluggar istället för att göra annat, så märks det på träningen att jag börjar återvända mentalt. Jag har kul igen – och orkar pressa mig och känner motivationen återvända. Jag sover bättre, är piggare om dagarna och aptiten (som varit helkonstig ända sen i oktober-november) börjar återgå till det mer normala. Det är en så väldigt skön och befriande känsla!

Veckans träningspass (bröst, triceps, rygg, biceps och mage har hunnit få stryk so far) har varit över förväntan bra. Det var längesen jag kände så flera dagar i rad. Och som grädde på moset har jag börjat ta mig ut på pw’s igen utan att behöva övertala mig själv särskilt mycket alls. Kroppen har liksom längtat ut. Det har den inte heller gjort på väldigt länge. Och kanske är det solen som lockar och drar, den blå himlen eller den mildare luften, men ut kommer jag och jag älskar det. Igår efter jobbet var jag ute och gick i två och en halv timme – gick och gick och gick. Inte för tränings skull, men för att jag helt enkelt hade lust. Åt en glass i solen och lyssnade på den nya playlisten jag påbörjade. Den som tillsammans med solen ger mig vårkänslor 2013. Satte mig en stund nere vid Brunnsviken och tittade på solnedgången innan jag vandrade hemåt igen. Balsam för själen i allra högsta grad.

Och jag längtar ihjäl mig till den dagen då vi kan dela den här våren och alla promenader med vår nya lilla familjemedlem. Det är inte långt kvar nu tills vi åker och hämtar honom! (Och ja, oroa er inte, ni kommer få läsa/se bilder så det räcker och blir över när den dagen kommer ;) )

20130228-081515.jpg

Nu kära vänner ska jag dra på mig min hoodie och bege mig bort till Telefonplan. Den här morgonen blir det en efterlängtad kompisdejt (UTAN SKOLBÖCKER) med Sara som lovat mig en PW runt Vinterviken och stans bästa frukost. Och det verkar som om vädret är på vår sida för solen har sakta börjat stiga för att sprida lite värme över vår frusna stad.  I eftermiddag blir det klienter och mingel på jobbet, samt ett benpass med ännu en kär vän. Det kommer bli en fantastisk dag.

 

One thought on “Remember me?

  1. Åh så härligt att höra att du mår bra! =) Det smittar av sig vettu😉. Är så jäkla exalterad över erat hundköp! Haha, men det är nog för att jag själv går runt och pratar om att jag vill skaffa hund hela tiden. (och har gjort det de senaste två åren). Jag är därför väldigt nyfiken hur ni har tänkt innan ni bestämde er för att bli hundföräldrar? Hur har ni tänkt med jobb osv? Bor ni i lägenhet? Hur mycket tid behöver en valp och hur mycket tid behöver man ge en vuxen hund? Och hur kom ni fram till att välja en husky? =D hihi vill veta allt! Mvh. Hundlover no.1❤😉

Kommentera

