nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Måndag

1 kommentar

Så var man tillbaks i verkligheten. Och nog är det lite extra hårt alltid att komma hem till snön, kylan och mörkret när man befunnit sig i paradiset. Långt bort från måsten, krav och storstadsstress. Det är inte utan att jag påminns lite extra om att jag egentligen inte hör hemma här, i stan eller kylan. För nog skulle väl jag må så mycket bättre av att bo nära havet, sandstränder och i ett land som aldrig riktigt blir kallt. Där människor hälsar vart du än går och där man på något sätt verkar leva så mycket mer i nuet. Nära till fantastisk natur, djurliv och en omgivning som fullkomligt skriker till en ”här – använd mig – var aktiv!”. Och en miljö där jag känner hur janten lämnar mig mer och mer för varje dag jag spenderar där. Där jag liksom känner hur jag blommar upp, blir den spralliga, utråtriktade, energiska tjejen som alldeles för ofta liksom går vilse i det nordiska mörkret. Så tro mig när jag säger att jag en dag kommer flytta dit. Jag har alltid sagt jag inte är gjord för Sverige – och idag känner jag det mer än någonsin.

Jag kämpar som tusan med jetlagen förstår ni. Det är därför det varit tyst här även nu när jag kommit hem igen. Har sovit 3 timmar per dygn ungefär och är dödstrött – för kroppen min vill helt enkelt inte sova hur jag än bär mig åt. Åkte in till stan i förmiddags och pluggade med Sara, kände jag behövde komma igång igen, men orkade inte mer än några timmar. Fick helt enkelt bege mig hem och inta soffan där jag totaldäckade (äntligen!) och inte vaknade förrän vid middagstid. Såpass är det alltså. Har nu nyligen kommit hem efter att ha låtit benen få springa av sig (gud så välbehövligt!) och nu sitter jag här med min enorma kopp prottedryck – mitt substitut för varm choklad som jag blivit kär i. Har för tillfället inget gymkort, så ett tag framöver blir det till att jobba på springandet och leka utomhus.

Well people, nu blir det till att krypa ner i värmen och se på film. Imorgon ska jag försöka slänga ut en liten bildbomb från resan, som jag lovat er.

20130114-204951.jpg

One thought on “Måndag

  1. Snyggo! Jobbigt med jetlag =( Vill även påpeka att jag anmäler mig frivilligt som flyttkompis när du drar till paradiset for good. Ba så du vet!

Kommentera

