nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Årskrönikan – del 4

5 kommentarer

Och så har vi då kommit till sista kvartalet på mitt 2012, kvartalet då mycket skulle hända och livet ännu en gång började vända för mig.

Oktober

Var månaden då jag försökte hitta tillbaks till mig själv och energin. Jag hade jobbat mitt sista skift och bestämde mig för att åka hem till familjen i två veckor för att varva ned och få trösta mig i den villkorslösa kärlek bara föräldrar kan ge. Blev ompysslad, började äta bättre och sov bättre än jag gjort på länge. Spenderade mycket tid i skogen där jag promenerade i timmar och njöt av tystnaden som bara finns på landet. Läste, målade, virkade och började tycka det var kul att experimentera med mat igen. Viking bestämde sig för att hälsa på mig en helg och förvånade mig ytterligare när han utan vidare följde med till stallet. De tre timmarna vi var ute med islänningarna har kommit att bli ett utav mina finaste minnen från 2012. Minns vi hittade björnspår uppe på ett krön och häpnade över att en björn kunde hålla till i våra skogar – det händer verkligen inte ofta. Försökte mig på yoga också, men det gick sådär att fokusera. Desto bättre gick det med Bodycomf’s plankutmaning! Oktober var också månaden jag skaffade mina älskade pepptajts (ni vet dom med skrikiga färger och mönster) och gick preparandkursen på PT School. Och – det jag ännu inte helt berättat för er – jag blev huxflux uppringd av Aftonbladet och intervjuades/plåtades för deras LCHF-bilaga. (Håll utkik nu i januari om ni är nyfikna.)

20130103-014509.jpg

November

Det här kom att bli en hektisk och fullspäckad månad, fylld av utmaningar och AHA-moments. Jag började nämligen PT School (på riktigt) och tillbringade i princip all min tid på skolan eller med skolböckerna. Tog upp träningen igen, men ju mer jag fick att göra, ju mer det blev att nöta, desto ondare fick jag i axel-/nackmuskulatur och jag hade svårt att se det minsta nöje i att träna. Att ta mig igenom första två veckorna var en ordentlig utmaning, jag gick på smärtstillande och kunde inte sova utan att ha en rulle eller boll under axeln. Trots det började jag må bättre mentalt, men var otroligt trött och hade dåligt med ork till annat än skolan. Började spendera många sena kvällar i badkaret för att varva ned och på tisdagskvällar gick vi på stand up för att få skratta. Finns ingen medicin som är så effektiv som att få skratta ordentligt! November månad innebar också att jag började skriva mina teoriprov – och fick godkänt på samtliga jag skrev. Anatomin klarade jag med bravur till min stora förvåning! Började besöka utomhusgymmet igen – vilket jag började tycka om allt mer. Hade ett stort behov av frisk luft (såg knappt dagsljus under november) och att inte ha människor omkring mig då jag konstant var omgiven av folk på dagarna i skolan. Började också stretcha mycket, vilket så småningom började reducera spänningarna kring axeln och nackmuskulaturen som tog stryk av stress/smärtan.

november

December

Startade månaden med att avsluta steg 2 på PT School. Jag var otroligt trött efter en intensiv månad, men glad och stolt över det jag åstadkommit. Och för allt nytt jag började förstå om mig själv, min kropp och det jag upplevt de senaste månaderna. Återigen byttes lektioner ut mot självständiga studier och jag skrev prov varje vecka jag kunde. Bara några dagar efter utbildningen hamnade jag (rätt spontant) på Gotlands filmhögskola för att spela in reklamfilm. Fyra fullspäckade, intensiva men väldigt roliga dagar med ett härligt gäng människor. Kvällarna spenderade jag mestadels vid ett biljardbord där jag insåg att mina Menorca-skills visst sitter kvar. Sen var det tillbaks till verkligheten och studierna igen. Promenerade även mycket, blev förkyld igen och började gå på lite arbetsintervjuer. Tränade ett fåtal gånger på gymmet, satte ett PB i rak och lutande hantelpress bara sådär och sprang en del. Så blev det jul och jag fick återigen en chans att ladda batterierna, vilket var skönt. Julen firade vi i Västergötland hemma hos syster+kille, för att sedan åka till Vikings (Erik heter han för övrigt😉 ) familj och fira minijul. Och sen började nedräkningen! Inte till nyår – men till Hawaii! Och nu sitter jag här och ska alldeles strax springa ut och möta upp taxin mot flyget.

december

2012 var ett år fyllt av prövningar och utmaningar. Jag byggdes upp, bröts ned och började byggas upp igen. Det har varit förluster, tappade fotfästen och tårar, men också otroligt mycket glädjeämnen, kärlek och vänskap. Ett år då jag verkligen fått kämpa, stånga mig igenom svårigheter, tillägna mig otroligt mycket lärdomar och kunskap – och växa genom det. Och när jag sitter här idag, efter att ha blickat tillbaks på allt som skett, kan jag ändå konstatera att det inte är utan stolthet. För jag tog mig igenom det. Jag är starkare nu.

Och så bjuder jag på lite musik på det! Ha ett fantastiskt 2013 kära läsare och vänner. Och tack för att ni förgyllt mitt år med så mycket pepp, fina ord, inspiration och träningsglädje!

5 thoughts on “Årskrönikan – del 4

  1. Ville bara önska dig en fantastisk resa =) kraaam

  2. Så underbart att få läsa om ditt 2012. Tack för att du delar med dig om både roliga och mindre roliga saker. Ha en fantastisk resa nu, det är du SÅ värd efter allt jobbigt 2012. KRAM!

  3. Jag har suttit varje dag och längtat efter nästa uppdatering🙂 Så underbart att läsa om ditt år! Jag har ju dessutom hängt med nästan hela året och känner igen så mycket du skriver. Jag förstod någonstans att du inte mådde så bra vissa perioder, men kanske inte hur allvarligt det faktiskt var. Jag tycker att det är starkt av dig att dela med dig, för många kan känna igen sig. Ha det nu så underbart roligt och njutbart på Hawaii🙂 Kramar!

  4. Är så glad att jag hittat din blogg. Du är en enorm inspirationskälla, bara så du vet!
    Ha en underbar resa🙂

  5. Have it goodisch cutie on Hawaii!❤

Kommentera

