nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Årskrönikan – del 2

Lämna en kommentar

Då fortsätter vi med nästa kvartal i mitt 2012. Vändningarnas kvartal.

April

April månad var utmaningarnas tid – jag utmanade er att börja le mot främlingar, hjälpa newbies på gymmet, att sluta missunna varandra framgångar och ni minns väl sockerutmaningen? Det var nu jag började bestämma mig för saker, som att sluta universitetet och söka till PT-utbildningen. Kostmässigt var jag en hejare på snabbmat – den rena, hemlagade, enkla varianten – och fortsatte att förälska mig i kesokvargen. Jag fyllde år, besökte min familj på landet, deppade ihop en aning när jag blev tvungen att åka tillbaks till stan och spenderade mer tid än nånsin på gymmet. Och det syntes! Jösses vad jag fick resultat under april! Musklerna växte, fettet sjönk och mot slutet kunde jag knäppa smaljeansen. Jag började även titta på amerikansk fotboll och lära mig alla sjutusenmiljoner regler, spendera allt mer tid utomhus och längta till sommaren. Åh! Och crossfit-debuten såklart!

3

Maj

Crossfiten fortsatte de två första veckorna i maj och jag började märka en stor skillnad på min uthållighet. Jag började söka jobb, vikarierade som lärare en hel del på min praktikplats och gjorde mitt bästa för att mot slutet försöka ignorera ett trasigt hjärta. Tills det inte längre höll. Jag promenerade mycket, åt ännu mer kesokvarg, hade långa samtal med goda vänner och försökte finna fotfäste alltmedan jag gladdes åt de allt mer framträdande musklerna.

2Juni

Det var först nu man på bloggen kunde se spår av förändringarna i mitt liv, framförallt då antalet blogginlägg drastiskt halverades. Jag åkte än en gång hem till mina föräldrar, sökte tröst och energi, firade min yngsta brors student. Under tiden tränade jag utomhus med mostrarna som fick mig att kikna av skratt. Började få problem med stressmage, särskilt när jag var i Stockholm. Jag övergav en av mina största comfort zones och kroppsnojor när jag köpte mina första träningsshorts – och vågade använda dom. Skrev ett helt inlägg om vilken seger det var över benkomplexen jag haft ända sedan tonåren. Jobbade, jobbade, jobbade och försökte fylla fritiden med hård träning, vänskap och lånade husdjur. Och mot slutet av månaden började kroppen kännas väldigt sliten, småförkylningarna började avlösa varandra och humöret började svänga väldigt. Började känna att balansen blev allt sämre.

1

…fortsättning följer.

Kommentera

