nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Årskrönikan – del 1

1 kommentar

Ni har väl inte missat alla fantastiska årskrönikor därute i bloggosfären? Tycker själv att det är fantastiskt kul läsning och inför nya året tänkte jag slänga ihop en helt egen. Här kommer första delen i tillbakablicken av mitt väldigt händelserika år! Ett år som varit en emotionell berg-och-dal-bana men helt fantastiskt på många vis.

Januari

Inleddes med pluggande och tentastress. Jag svor på att komma i mitt livs form till sommaren, återupptog morgonprommisarna, började träna allt tyngre och inspirerades av Arnold. Det skapades mycket tavlor, bloggades flitigt och experimenterades i köket. Det var också under januari månad de allra första, blyga spännisbilderna dök upp på bloggen. Var så jädrans stolt över dom begynnande konturerna på min rygg!

7eab0504-0819-4914-89c5-df6086a7acefwallpaper

Februari

Kärleken för träningen växte stadigt och snabbt under februari. Jag förälskade mig i axelpass, bulgarian split squats och Kesella-frukostar. Slog halvt ihjäl mig på ett av gymmets klädskåp, pannan pryddes av en enorm bula och jag fick massor av nya läsare. Inte nödvändigtvis i den ordningen. Pluggstressen fortsatte och jag gick ut på vårens första praktik. Och jag tog mig ur mina comfort zone när jag lade ut före/efter-bilden från FitnessFighten och för första gången gav mig på bänkpress med fri stång! Världens finaste Carro gav mig biljetter till Nike Blast och jag hade hur kul som helst. Det var nu jag på allvar började träna med Viking som träningspartner, gladdes över den allt bättre formen och motivationen var gränslös. Det var också i februari jag började ifrågasätta mitt utbildningsval och titta på PT-utbildningar.

09248e9e-a400-497a-9f1b-430a4ef8860awallpaper

Mars

Alltfler formbilder började dyka upp i takt med att jag fann konturer på axlar, armar och mage. Nu började vårkänslorna spira ikapp med solen och pluggandet förflyttades utomhus samtidigt som jag började fundera på en sockerutmaning. Jag led av pannkaksmani, pollenallergi och otaliga blåmärken efter den nya, tuffare träningen med Viking. Och jag förälskade mig totalt i bröstpassen! Mars månad präglades av allt det nya jag testade; matmässigt, träningsmässigt och inte minst byxstorleksmässigt! Jag kunde nämligen få på mig mina smaljeans från gymnasiet igen och åtminstone nästan knäppa dom. Det var också nu jag på allvar bestämde mig för att träna på och klara min första chins.

44c64ec7-58a1-4a6d-85f1-903a0d352c15wallpaper

…to be continued.

One thought on “Årskrönikan – del 1

  1. Vilken resa duktiga du =). Kloka ord i inlägget nedan också, väldigt bra. Jag håller med !!!

Kommentera

