nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Smoothie maniac? Me?

2 kommentarer

 

20121220-073448.jpgIdag har jag varit uppe tidigt som tusan för att sätta mig och plugga och ränna till tvättstugan. Tvättade min mucho skitiga vinterjacka igår och gissa om det tar ååååår för det att torka, så nu är den nere i torkis igen. Men ni vet ju, morgonmänniskan i mig är inte den mest lättväckta. Så en stor kopp kaffe för att piggna till och en tjock, uppiggande smoothie på det! Kan ju inte låta bli nu när jag kommit in i en experimenterar-fas igen😀 Var så längesen att jag blir helt till mig av att få leka runt med mixern.

Idag blev det en fruktig, sötsyrlig skapelse jag skulle vilja döpa till C-explosion. C-vitaminer behövs ju nu i kylan och vintermörkret, skulle jag vilja säga. Än en gång har jag bara slängt i saker jag haft hemma (som jag vanligtvis gör – improviserar alltså – men minns alltid ingredienser jag tyckt om). Så i med en näve fryst tropik (ananas/papaya/mango – finns att köra i storpack), en halv lime (fruktköttet med) och en halv apelsin (+fruktkött). På det en dryg deciliter lättyoghurt och några myntablad (för jag ääälskar mynta!). Mixa, häll upp och njuuuut!

2 thoughts on “Smoothie maniac? Me?

  1. Oj oj, strongt av dig =). Jag är också i tvättstugan och ränner….Grymt skönt att ha det gjort innand dagens alla måsten måste göras.

  2. Alltså – det är jäkligt läckra bilder du lägger upp.
    Tjusiga som tusan… får det att vattnas i munnen på mig!🙂

Kommentera

