nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Gotta get out more

2 kommentarer

Dryga 3,5 km löp/pw-intervall och lite lek på utegymmet. Inte så tokigt alls – och nog vart det lite jobb alltid att pulsa runt på oskottade vägar. Lite mer sport så, som Sara skulle sagt😉 Men nog borde man ta med sig en skyffel och skotta lite, för helt lätt är det inte att använda utegymmet under all snö. Sjukt halt! Men skoj! Blev två olika supersets, lite sådär spontant eftersom jag inte ens tänkt köra något där alls egentligen.

Superset 1 – Stående rodd och axelpress (med stockar)

Superset 2 – Swingar och knäböj (med sten-kettlebells)

Tre set per superset och så knallade jag hem igen. Himla härligt att komma ut sådär, även fast ingen sol syns till och det är grått och trist därute. Men frisk luft gör själen gott, särskilt i stressiga tider. Kanske det man borde satsa på i vinter? Mer utomhusträning? För nog är det så att jag känner mig betydligt lugnare och mindre stressad när jag vistas utomhus istället för på gymmet just nu. Det blir lite för mycket folk, lite för ofta och alldeles för mycket speglar och julpynt och hög musik. I dagsläget är det just det jag behöver lämna – när det gäller min egen träning. Behöver finna fokus, bara lyssna på mig själv och min egen kropp och komma ifrån all hets. Men missförstå mig rätt – jag älskar gymmet, älskar människor och att studera det jag gör – men ibland blir det lite för mycket. Ibland behöver man helt enkelt bara egentid.

20121212-120933.jpg

2 thoughts on “Gotta get out more

  1. Härligt att ha dig tillbaka🙂
    Skönt pass där, så himla härligt med utomhusträning

Kommentera

