nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Gårdagen och en change of plans

Lämna en kommentar

20121212-082704.jpgGodmorgon folket! Här sitter jag,  redo att bege mig iväg till dagens planerade möte när jag får ett samtal och det blir inställt. Magsjuka tydligen – och sådant har jag inte tid med these days. Så vi planerar helt enkelt om dagen och gläds över att jag får lite mer tid med skolböckerna istället. Det blir en sväng hem till Sara igen, mer näringsfysiologi och massor av kaffe. Men innan dess tror jag att det blir en sväng ut i snön.

Igår eftermiddag var jag förresten på en arbetsintervju som jag känner väldigt starkt för. Vågar inte säga så mycket mer än så än, men tänkte att ni gärna får skänka mig en liten lyckospark eller två😉 Det brukar ju gå så bra för mig när ni gör det. På torsdag ska jag gå med en dag på jobbet, för att få en inblick i hur man jobbar och tänker kring det man gör. Jättespännande!

Efter intervjun blev det träning. Vid det laget började jag bli ordentligt trött efter en lång dag så det blev ett snabbt cirkelpass för hela kroppen efter uppvärmning på crosstrainern. Nog har flåset mitt blivit bättre, men satan så mina stressmuskler förstör för mig. Axelskadan och mycket mental stress har ju bidragit med en mängd triggerpunkter kring nacke/trapz som är extremt svåra att bli av med. Försöker hela tiden massera bort, stretcha duktigt och tänka på att slappna av, men det är svårt det där när man har mycket att tänka på och förvärras gärna av att det är kallt och dragigt. Och dessutom inte har råd att få ordentlig hjälp med det i dagsläget. (Skulle behöva regelbundna tider hos en naprapat eller dylikt, utan tvekan!) Så det är en balansgång det där, att försöka låta bli att spänna ”stressmusklerna”. För jag gör det ju inte medvetet 98% av tiden, utan inser det ofta först när jag har så ont att jag knappt kan röra på huvudet. Ännu en stor anledning till att jag måste lägga upp en ny träningsplan – jag måste verkligen försöka hitta sätt att stressa av och varva ned. Under träningen igår fick det helt enkelt bli så att jag fick stanna upp och stretcha trapz/nackmuskulatur mellan varven. Jättedrygt men enda sättet för mig att kunna fortsätta passet. Och jag antar att det inte direkt blir bättre av att man stressar upp sig för att man har ont heller. Ond cirkel people!

Gårdagens pass i alla fall:  1 minut per station, 2 minuters återhämtning efter ett varv och två varv per cirkel igår. Som sagt, snabbt pass.

Cirkel 1) Hopprep – Armhävningar – Kettlebellswingar – Ball slams (på vägg med bålrotation)  – Ball slams (vanliga)

Cirkel 2) Raka marklyft – Russian twist med KB – Sumo squats – Crunches – Hopprep

 

Kommentera

