nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Fredag på PT School

10 kommentarer

Efter fyra timmars gymmande med idel nya, tunga övningar är man rätt toast alltså. Vilken jävla eftermiddag! Snacka om att köra SLUT på glykogendepåerna! Har lärt mig så sjukt mycket, pressat mig mer än jag vågat göra på länge och med hjälp av massor av pepp från en fantastisk lärare och fina klasskompisar funnit ett nytt mission i livet nu när Chins liksom inte vill sig längre med axeln.

Frivändningar here I come! Så snart jag har tid och pengar tänker jag söka upp en bra coach och bli frickin GRYM. Bara så ni vet. Har mer att berätta men just nu behöver jag en enda sak: MAT!

20121130-172703.jpg

10 thoughts on “Fredag på PT School

  1. Åh, frivändningar. Jag skulle också vilja bli grym på det. Svårt och jobbigt och jättekul😀

  2. Wooohooo. Grym du är🙂

  3. Hur många är ni som läser till PT och hur ofta påbörjas en ny PT klass där du går? Jag är bara lite nyfiken.🙂

    Jag är like sugen på att börja köra FF i januari men träning varje dag. Hur kändes det? Tyckte du att det var jobbigt eller tungt för kroppen. Jag ser före och efter bilder här nera och det är ju en enorm skillnad.🙂

    • Vi var ett 25-30tal i min klass tror jag och det är fyra utbildningsstarter per år TROR jag – i höst var det en start i augusti och en i oktober. Sen beror det ju på hur man själv vill lägga upp sin utbildning.

      FF är ett fantastiskt koncept för att få en kickstart och snabba resultat – men JA självfallet är det slitigt och tungt för kroppen att träna varje dag i en månad. Men det handlar till stora delar om den mentala biten också. Det är inte TUNG styrketräning vi pratar, så det är en annan typ av träningsvärk osv. Slitigt, men absolut värt det – och så är det ju med mycket i livet. Det handlar trots allt bara om en månad och det orkar man ta sig igenom om man har lite god vilja och envishet.

  4. Alltså…
    Frivändningar – vad är det?
    (ja jag vet att jag skulle kunna googla, men det är ”roligare” att fråga dig) 😉

Kommentera

