nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Älskade skola!

5 kommentarer

20121124-182327.jpg

Det må va tufft som fan, tidiga morgnar och långa dagar utan sol och otroligt mycket att plugga – men gud vad jag älskar att vara tillbaka på skolan! Hela dagen har vi snackat anatomi, lärt oss nya muskler och fördjupat oss i lederna. Det har varit livliga diskussioner, mycket skratt och roliga tävlingsmoment – allt sådant passar mig perfekt. Framförallt är det så kul att man känner anatomin och terminologin från steg 1 faktiskt sitter där den ska, bättre än man först trodde. Att skriva anatomiprovet var liksom det som fick allting att till slut falla på plats utan att jag ens anade det.

Det är också fantastiskt kul att träffa alla klasskamrater igen och dessutom se några nya ansikten i klassen. Och att sitta där och diskutera och analysera utan att känna sig överdrivet vilsen och istället kunna njuta av att få visa vad man kan och glädjas åt att andra kan.

OCH! Som om inte det vore nog ska vi imorgon hela dagen lära oss att skriva kostupplägg av olika slag – hur intressant?! I veckan fick vi hem kost- och aktivitetsdagböcker att anteckna i under tre dagar som vi imorgon kommer använda som underlag när vi ska räkna energi ut och in. Gud vad jag längtar!

5 thoughts on “Älskade skola!

  1. 🙂 Härligt att du känner så. Heja heja =)

  2. Du har gjort mig så sugen på att läsa till PT, men jag har inget läs huvud….😦

  3. Men ååååååååå!!! Det ringde ju nån klocka i huvudet, vart har jag sett dig? Och det var ju på bloggen =) Ses imorgon!

Kommentera

