nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Gårdagens AMRAP

1 kommentar

Så jag har bestämt mig för att köra vidare på dom snabba helkropps/halvkropps-passen tills jag hittar tillbaks till en bra rytm. Just nu känner jag att det är den typ av träning som verkligen funkar för mig (eftersom jag inte fixar dom tunga split-passen längre pga axeln) och även om det fortfarande krävs att jag övertalar mig själv till att masa mig iväg, så går det snäppet lättare. Argumentet ”det går skitsnabbt att genomföra” hjälper och vinner över alla andra dumma argument min hjärna kan komma på. Och faktum är att jag redan efter en vecka börjar märka skillnad på flåset. Har nog med cyklandet (sen jag drog in på mitt SL-kort) att göra också – vilket ju är super. Lurar mig själv till konditionsträning = WIN! Och viktigt för mig och självkänslan eftersom jag lagt på mig lite mer än vad jag trivs med sedan jag föll ur mina rutiner. Ironiskt nog har jag sjukt svårt att sköta kosten nu när jag pluggar till PT/Kostrådgivare. Hur stört är inte det? Men det verkar som om hjärnan min kräver så mycket mer energi nu för att orka hålla igång och vara alert 11 timmar om dagen och lite till eftersom man bör plugga hemma sen med. Energi som kroppen inte hinner göra av med när man sitter på en stol i en lektionssal hela dagarna. Så thank god att steg 2 på utbildningen (som börjar imorgon) blir mer praktisk!

Gårdagens pass var mer koncentrerat på överkroppen. Har en DJÄVULSK träningsvärk i varenda liten del och vinkel av mina ben efter att ha kört slut på dom både i måndags och onsdags. Kan ju inte direkt påstå att dom hunnit återhämta sig från första chocken. Så, vila fick dom i alla fall göra igår och överkroppen (vars träningsvärk varit lindrigare) fick jobba som sjutton. Det känns idag vill jag lova! Här kommer mitt upplägg – även detta ett AMRAP (As Many Rounds As Possible) på 20 minuter, efter 10 minuters uppvärmning på cykel.

  • Kettlebellsswingar x10
  • Stångrodd x 10
  • Plankan – minst 1 minut per gång
  • Stångcurls x 10
  • Crunches x 10
  • French press x 10
  • Armhävningar x 10 (klarade samtliga på tå, utom sista två repsen på sista varvet – så sjukt stolt!)

Fyra och ett halvt varv hann jag med igår. Tänkte köra passet en gång i veckan framöver så man kan se vad som händer utvecklingsmässigt. Sånt går jag igång på! När det händer grejer – och det gör det ju bara man vet vad man ska kolla efter.

One thought on “Gårdagens AMRAP

  1. Skönt att du ändå har hittat ett sätt som funkar för dig just nu, det är absolut bättre än ingenting. Och ger med all säkerhet resultat =). Härligt att du lurar dig själv till konditionsträning =)

Kommentera

