nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Dagens PT-pass

5 kommentarer

Alltså jag kan knappt tro det – inte en enda bild har jag att bjuda på från dagens PT-pass med Johanna! Hur kan två bloggerskor som annars är så himla flitiga med kameran så totalt glömma bort en sån sak? Helknasigt. Men jag antar att det för min egen del berodde dels lite på nerver (okej mycket, jag var SKITNERVÖS!) och dels för att mitt fokus låg helt på det vi höll på med. Och kanske för att det i vilan mellan set pratades konstant😉 Helt enkelt.

Strax innan femtiden möttes vi alltså idag för att köra ett pass på skolgymmet. Benpass hade vi sagt och benpass hade jag i min lilla planering som jag så flitigt försöker lära mig att använda numera för att få in vanan med att skriva ned allting – och planera innan passen. Jag är ju annars en sann improvisatör vad gäller mycket här i livet och improviserar gärna mina egna pass till stora delar, så det här med att planera noga i förväg är liksom lite nytt. På samma sätt som det blir att försöka planera in pass i ett gym där man fortfarande inte känner sig helt hemma, som inte är lika rymligt som gymmet man är van vid och där saker liksom inte riktigt ligger där jag vill att dom ska ligga. Alltså spenderade jag ett par minuter innan passet på gymmet bara för att försöka få ett hum om hur man smidigast skulle förflytta sig mellan övningarna, vilket också ledde till förändringar i planeringen då jag insåg att vissa saker inte skulle funka.

Eftersom Johanna nu är en tjej med kött på benen vad gäller träningserfarenhet så fick jag chansen att leka lite med upplägget och lade upp två triset-varianter för ben/säte. Inte så stort fokus på att lyfta tungt, utan mer på att jobba mycket i excentriska fasen (eller den negativa som den också kallas) och med god teknik. Så efter en snabb uppvärmning körde vi igång:

Variant 1) Knäböj – Bulgariska utfall (dvs bakre benet upphöjt) – Enbensspark

Variant 2) Höftlyft m. vikt – Sumo squats – Utfall med fri stång

…och sen en dynamisk stretchsom avslutning av passet.

Verkligen superkul att få chansen att träffa”nya” människor, få en IRL-glimt av personen bakom bloggen och samtidigt plugga. Och så kul det är att ha följt en människas träningsutveckling såhär i bloggosfären och sen träffa dom och se hur träningsglädjen lyser i ögonen och rädslan för att ta i inte verkar existera alls. Superinspirerande! Så TACK Johanna – att du ställde upp som min lilla testkanin gjorde verkligen min dag!

20121120-221322.jpg

Och i brist på annat så får ni nöja er med en bild från gårdagens pass i skogen – tåhäv med stock här.

5 thoughts on “Dagens PT-pass

  1. Det är du som ska ha TACK Nicole!! Verkligen super roligt att få träffa dig ”utanför bloggen”. Du är en jätte härlig tjej som jag känner att jag har massor gemensamt med! Du hade lagt upp ett riktigt bra pass och som jag skrev i min egen blogg så är jag riktigt nöjd och imponerad över dina PT-skills🙂 Jag är trött i benen idag och gissar på en ordentlig träningsvärk ikväll eller imorgon…

    Haha, vad hade du att vara nervös för?! Det där med avsaknaden av bilder är ju bara för illa, haha. Om vi får chansen att träna tillsammans fler gånger så får vi helt enkelt lägga mer fokus på fotografering😉
    Ha det fint!

    • Haha.. Men nerverna finns liksom där ändå – man vill ju inte göra någon besviken vare sig det är en själv eller ”klienten”. Känner mig så sjukt grön fortfarande och man tänker liksom ständigt på hur man ska sitta, stå, gå och gud-vet-vad. Men det ger sig nog ju mer man får träna😉 Du var min första klient som jag inte redan kände, så det kan vara det också haha. Men jätteskönt att höra det kändes bra för dig🙂 Ska ta det med mig i eftermiddag när jag kör igen med en ny människa jag aldrig mött.

      Jag vet – fattar fortfarande inte bildmissen! Måste definitivt ses för ett pass igen – som vi pratade om igår skulle det nog vara bra för mig med att få lite draghjälp med min egna träningsmotivation these days😉
      Ha en fin onsdag!

      • Ja det är klart. Då förstår jag att du var lite nervös. Men återigen: Du klarade det galant!!🙂 Själv var jag bara toksugen på ett träningspass och längtade efter att få träffa dig ”på riktigt”… haha.

        Men visst! Hör bara av dig när du har tid och lust för ett pass så kan vi köra tillsammans, så att jag kanske kan hjälpa dig hitta träningspassionen igen och du kan rätta till mina fel och brister?!🙂 Ja är alltid sugen på härlig träning så jag är PÅ!

  2. Vad kul att få läsa om ett av dina pass! Imorn är det mon tur, spännande🙂

Kommentera

