nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Måndag

3 kommentarer

Snabbmat till lunch idag – sparris, broccoli & grillad kyckling.

Det blev en stor change of plans idag. Kunde inte alls fokusera på studierna i förmiddags. Kanske var det för att solen lyste för första gången på flera dagar och liksom lockade på mig där utanför mitt fönster. Oavsett orsak så gick det i alla fall inte. Ni vet när man läser och läser men inte tar in ett enda litet ord? Ungefär så. Så jag tog mitt pick och pack och stack till gymmet. Mördade ben, svettades och lyssnade på rock med jävligt hög volym i ett försök att stänga ute omvärlden. Måste börja använda skygglappar tror jag – för så fort jag går in på ett gym numera så slår liksom arbetsskadorna in och plötsligt ser jag med analytiska ögon på allt och alla. Tänker att ”åh nej, nu blir det alldeles för mycket belastning på diskarna”, ”oj men nu jobbas det ju bara med höftböjarn” eller ”Jävlar i min lilla låda, människan kommer få problem med sin axel om han fortsätter lyfta sådär”. Nu låter det kanske som att jag klagar  – vilket jag ju gör litegrann eftersom jag tappar fokus under mina egna träningspass – men faktum är ju att det är precis som det ska vara, alltså en positiv sak. Ish. Vi är under en fet process, min hjärna och jag. Och mina muskler. För det är ett jäkla jobb att vänja sig av med alla små teknikmissar här och där som man liksom plockat på sig efterhand. Tro mig – dom är fler än man anar! Om man ska vara kritisk vill säga, och det ska man ju i dessa tider när man går i skolan och ska lära sig. Granska kritiskt och ifrågasätta.

Men gud vad det kan förstöra mina egna pass just nu! Fullt normal, påstår de jag pratar med som varit där jag är idag. Man blir sån i början. Kan inte slappna av. Ser fel överallt. Och får svårt att stänga av ens när man ska. Men man lär sig sen, att slappna av och använda allting till sin fördel istället, säger dom. Är det någon som känner igen sig?

Oh well, ofokuserad eller inte så kom jag ju igenom ett svettigt benpass till slut. Märker inte längre av tramset med låret (som troligtvis var en större sträckning och inte en bristning i muskeln, thank god!) men är fortfarande lite försiktig, hur tråkigt jag än tycker det är. Hellre det än att hamna där med en djävulsk smärta och svullet lår igen. Nära-döden-upplevelse people! Men som med allting annat sen i somras så jobbar jag mig sakta uppåt igen och egentligen – EGENTLIGEN – så har jag ju inte bråttom. Även om det kan kännas så vissa dagar. För jag ska inte stå på någon scen eller tävla på något vis, jag ska ju bara bli det bästa jag kan bli. Så jag gör mitt bästa för att hålla mitt tålamod i schack och lyssna på kroppen. Men det är inte alltid lätt vill jag lova.

Träningspasset idag: (3 set/övning, reps till failure)

Knäböj, Sumosquats & Enbensböj (alla tre i smith), Enbensspark, Sittande lårcurl, Insida/Utsida lår (alla fyra i maskiner) & slutligen Bulgarian split squats (utfall med upphöjt bakre ben).

Uppvärmning på crosstrainern före styrkepasset + 45 min powerwalk hemåt i solen.

3 thoughts on “Måndag

  1. Hehe känner igen det där. Jag gick ju faktiskt en gyminstruktörskurs när jag pluggade till Idrottsledare, så lite har jag med mig. Men absolut inte lika mkt som du. Men jag vet vad du pratar om, jag kollar också, och tänker ”gör inte sådär” osv….hm…. Ja, det är svårt att låta bli… Grymt pass fick du till iaf🙂

  2. Jag var exakt likadan under och efter utbildningen. Min egen träning var allt annat än effektiv då jag mest bara analyserade exakt allt hela tiden. Men efter ett tag slappnar man av och lär sig att ”tänka rätt” och mer och mer använda sig av kunskapen på ett bättre sätt. Och då blir det, om möjligt, ännu roligare att träna😀

    • Hahaha vad sköööönt att höra det inte bara är jag som blivit störd av att plugga😉 då ska jag, nästa träningspass, försöka komma ihåg att det blir bättre så småningom🙂 tack bejbs!

Kommentera

