nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Back to basics

2 kommentarer

Här ligger jag utslagen i soffan, mör efter kvällens axel/magpass och filosoferar över skoldagen. Vilken grym dag det varit! Lång, stundvis påfrestande javisst, men helt underbar. Äntligen, äntligen hade vi vårt första praktiska moment på utbildningen! Ni vet, känslan när man får göra det där man längtat sig tokig efter och momentet man vet kommer ge teorin ett sammanhang, göra skillnad i ens förståelse. Ett steg närmare eldprovet. Ett steg närmare ”på riktigt”. The real deal. PT:andet!

Idag var det mycket grunder – back to basics helt enkelt. Lära sig krypa innan man kan gå och sen våga ta steget med risk att vackla eller kanske trilla. Och sen lära av misstag och våga försöka på nytt. Två och två fick vi turas om att spela PT/klient som skulle gå igenom en ny övning (latsdrag, sittande rodd & olika knäböj samt utgångspositioner och sökandet efter buktryck) medan resten av gruppen agerade panelhönor och gav feedback. Vi fick öva våra ögon i att lära oss se dom små skillnader i hållningar och muskler som är avgörande för om övningar utförs korrekt och hjälpa varandra framåt. Nervöst, pirrigt, förväntansfullt, inte helt lätt och oändligt roligt! Och med en så snabb och tydlig utveckling hos samtliga av mina klasskamrater – sånt gör en stolt trots att man knappt känner varandra. Älskar att se människor utvecklas! Att se dom komma över rädslor och nojor – och ha kul! Älskar att se andra lyckas! Det gör mig så förbannat glad. Och det är precis därför jag är så väldigt säker på att jag valt helt rätt med den här utbildningen.

Åh, har så mycket att berätta fortfarande men måste verkligen hoppa i säng… Jag får helt enkelt fortsätta en annan gång. Men en sak till innan jag ger upp för ikväll: JAG HAR SÅ FÖRBANNAT BRA LÄRARE!

20121031-230413.jpg

2 thoughts on “Back to basics

  1. Det låter helt underbart roligt🙂 Och det verkar som att du har hittat helt rätt. Så roligt att höra!🙂

Kommentera

