nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

It’s so fluffy!

6 kommentarer

20121006-100218.jpg

Idag blev det ett kärt återseende vid frukostbordet; kvargfluffet! Hade nästan helt glömt bort dess existens! Tidigare har jag bara testat med smak av bär och fun light (helt okej, men jag är inget stort fan av fun light) så nu var jag sugen på något annat i smakväg. Ni som har tittat in på sistone kan nog säkert gissa redan – LIME. Lime, lime och åter lime. Så jädrans gott är det!

What you need (1 portion): 1 äggvita, 150 g kvarg & smaksättning. Jag använde idag saften av en halv lime, stevia och lite vaniljpulver.

How you do it: Vispa äggvitan tills den är fluffig och såpass fast i konsistensen att du kan vända upp och ned på bunken utan att något rinner ut. Blanda sedan i kvarg och smaksättning. Toppa med bär, nötter, flingor – anything you like!

Hur enkelt!?

Åh by the way! Första plankan utförd! 28.5 minuter kvar bara.

6 tankar om “It’s so fluffy!

  1. Men jösses så gott. Måste genast inhandla det som behövs =)

  2. Kvargfluff alltså. Det måste jag göra :).

  3. Testade just att göra mitt första fluff och har nu kommit på oändliga varianter jag måste testa. Tack för receptet!

Lämna en kommentar