nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Rookieyoga – pass 1

3 kommentarer

Så var jag igång med yogan. Rookieyogan, som jag kallar det eftersom jag är som en nyfödd kalv på vingliga ben i det här sammanhanget. Min kropp känns stel och rostig efter så mycket tid utan ordentlig träning – eller stretch – och det är inte utan att jag känner en viss irritation som jag konstaterar att mina muskler verkar ha dragit ihop sig och blivit lite osammarbetsvilliga. Sådär som de lätt blir av stress. Hårda, stela och ömma på ett otrevligt vis. Vader och lår är som hårda knutar. Rygg och axlar ska vi inte ens tala om.

Så dagens blev därför mer stretch än någonting annat. Töja och tänja och sträcka ut. Enkelt, basic och en bra början för mig och kroppen – det här behövde vi. Dessutom fick jag med mig både lillebror (som till min stora förskräckelse blivit mer flexibel i kroppen än jag efter den här sommaren!) och mamma. Så uppenbarligen passar det här korta passet för de allra flesta 😉

För dig som är nyfiken – här kommer upplägget vi använde oss av idag.

3 thoughts on “Rookieyoga – pass 1

  1. Åh spännande. vad duktig du är !! Håller med dig, morgonpromenader är underbara.

  2. Jag ska börja yoga, jag tror helt enkelt att min kropp behöver det, tror att det är jättenyttigt. Men jag är också en nybörjare och kommer ha problem i början, jag kommer säkert inte klara av alla övningar heller men det blir en utmaning. Intressant att se sin utveckling.

    • Det som är så bra är att det ju ändå är helt upp till var och en och deras förutsättningar 🙂 bara att utgå efter din egen kropp och modifiera positionerna efter det – som du säger så utvecklas man ju förmodligen 😉

Kommentera

