nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Gameplan

8 kommentarer

Så i eftermiddag tar jag äntligen tåget hem till familjen och skogarna. Har gett mig själv två veckor av total frihet nu innan utbildningsstarten och lovat mig själv att ägna den här tiden åt att ta igen all bara-må-bra-tid som gått förlorad den här sommaren. Umgås med familj och nära, äta bra, sova bra, få tillbaks energin och stressa ned. Jag har lovat mig själv att komma ut på morgonrundan igen; för att jag mår bra av det. För att min mage mår bra av det. För att mitt huvud behöver rensas. Har lovat mig själv att måla mycket, sjunga och sitta vid pianot. Att skapa. Låta kreativiteten flöda; den tenderar att torka ut när kroppen är i obalans och orken inte finns. Och jag behöver skapa. Har alltid varit den typ av människa som känner mig instängd om jag inte får uttrycka mig, vare sig det är med färger, musik, dans eller ord.

Och jag har lovat mig själv att börja med yogan. För att jag tror att det kan hjälpa mig; fysiskt och mentalt. Jag är ingen bevandrad människa inom yoga, men jag har snuddat vid det och trillat in i det ett par gånger i mitt liv. På gymnasiet då vissa element ur yogan tjänade som avslappningsmoment i teatern och dansen bland annat. Eller då jag tog mina första stapplande steg på ett gym och använde nybörjaryogan som nedvarvning efter ett intenstivt spinningpass. Och jag minns att jag alltid älskat det; för att det får mig att slappna av och rensa huvudet. Så hela morgonen medan jag väntat på att tvätten ska bli klar har jag nu googlat och youtubat och börjat bygga upp en gameplan. Letat upp yogapass på youtube och valt ut ett för varje dag den här veckan att genomföra, med start imorgon. Allt i från yoga med mycket stretch, till mer styrkeinriktade yogapass med Jillian Michaels.

Någon därute som är sugen att hänga på? Jag kommer att posta ett youtube-pass per dag framöver och skriva om hur det kändes. Låt mig veta vad du tycker/tänker om du själv får för dig att vara med! Och har du erfarenhet av yoga sen innan – släng iväg en kommentar och berätta för mig om hur du började och vad det gör för dig.

8 thoughts on “Gameplan

  1. Det ska bli så himla kul att följa dig genom utbildningen. För jag antar att du kommer skriva om det 😉 Hihi.

    Sv: Haha, vad gullig du är. Du skulle förmodligen inte vara lika imponerad över vilken tid jag går och lägger mig! 😉 Morgonpigg = kvällstrött.

    • Självklart kommer jag det 😀 Går ju bara och väntar på att den ska börja så jag får skriva om det nångång. Haha.. Jo det är ju så. Jag är en riktig nattuggla och älskar att sitta uppe = inte överdrivet morgonpigg.

  2. Underbart. Låter onekligen väldigt sunt…Ha det så bra !

  3. Jag vill hemskt gärna börja med yoga! Tror att jag behöver det den här stressiga hösten:)

    • Samma här 🙂 längtar till första passet idag. Har fått med mig mamma och bror också.

      • åh vad kul! hade verkligen velat lära mig att slappna av och få alla positiva effekter man får av yoga. Tänker främst på alla sinnliga effekter. Extremt spännande. Det borde ju finnas en anledning till varför många yogafantaster verkligen LEVER yogan. Vill också komma dit!

      • Ja, jag vet precis vad du menar och det är just det som intresserar mig med det också. Men jag vet inte om min metod just nu kanske är den bästa ändå, tror jag behöver gå på lite ”riktiga” yogapass nåndag 🙂 Får bli på min to-do-list när jag är tillbaks i Stockholm.

Kommentera

