nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Middagsexperiment

5 kommentarer

20120920-220253.jpg

På väg hem från jobbet idag fick jag plötsliga cravings efter rödbetor och morötter. Hungrig som en varg sprang jag in på Coop och slängde med mig diverse rotfrukter (rödbetor, palsternacka, morötter & en pepparrot förklädd och gömd bland palsternackorna), getost, lite grönt och så kött. Och här ser ni resultatet; honungsrostade rotfrukter med getost, grillad fläskfile och en fräsch nektarinsallad. Superdupermums!

Det blev inte någon träning vare sig igårkväll (kettlebellspasset) eller idag. Ni vet när man är sådär otålig att komma tillbaks till träningen och bra rutiner efter en jobbig förkylning? Ni vet när man i flera dagar känner sig pigg och frisk igen och tänker att YES nu är det över äntligen? Och ni vet när man får lite hybris och kör lite extra hårt bara för att man är så lycklig att få röra på sig igen och så vaknar man upp dagen efter med megahalsont? That’s me in a nut shell. Så, några dagars chillande igen.

För övrigt har jag sagt upp mig. Finally! Efter drygt 4 månaders tokstress, varav 3 månader då kroppen mått riktigt pyton på alla sätt och vis, kändes det inte längre värt det. Jag antar att när man väl lärt sig leva med en sund och lycklig kropp och ett bra immunförsvar så är det omöjligt att gå tillbaks till någonting annat. Lite som ”once you go black you never go back” ni vet. För har man något GRYMT att jämföra med så inser man ju plötsligt att det där man hade innan – den där kroppen man TRODDE mådde helt okej men vars immunförsvar bara var lite crappy – inte alls var någon höjdare ändå. Och jag har verkligen inte mått bra på jobbet; trots alla otaliga försök att vända och vrida och pussla för att göra det bättre så har det liksom inte blivit bra. Ibland får man välja sina strider och påminna sig själv om vad som faktiskt är viktigast. Och ibland måste man helt enkelt erkänna för sig själv – I’M NO SUPER WOMAN. But I’m a frickin amazing human being 😉

5 thoughts on “Middagsexperiment

  1. Sv. Glöm frågan om vart du tränar. Jag vet ju det redan =)

  2. Ser superfräscht ut! Snygg ny design! Har du gjort den själv?

  3. DET tyckte jag du gjorde rätt i. Bra beslut!

Kommentera

