nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Axlar & mage

2 kommentarer

Gårdagens pass för axlar och mage tog monsterbra! Har betydligt mer värk i magmusklerna idag redan än jag brukar ha och axlarna är megatrötta. Kändes bra med det nya, högreppade upplägget och det var så skönt mentalt att få känna man klarade av passet utan att känna sig sämst i världen. Big like på det. Nu kör vi denna och nästa vecka ut innan vi drar igång med crossfiten och nytt, mer strikt kostschema ett tag framöver. Men mer om det senare.

Axlar – utåtrotationer i cc (uppvärmning), hantelrotationer uppåt, repdrag baksida, sidolyft med hantlar, militärpress och Dumbell raises.

Mage – twistcombo (bar twist/russian twist) & superset lutande benlyft (aka magdödaren)/ situps på lutande bänk.

Här får ni en liten smygkik från i påskas när jag körde mage hemma hos päronen. Min femåriga lillkusin skulle prompt träna hon med. Kärlek.

20120725-095425.jpg

2 thoughts on “Axlar & mage

  1. =) Det är härligt när man får till sådana pass. Grymt av dig !!!

  2. Haha! Lika bra att få med den yngre generationen 🙂

Kommentera

