nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Axelknas

4 kommentarer

20120704-093803.jpg

Den här konstant trötta kroppen gör mig tokig. Inte bara för att den gör det betydligt svårare att hålla motivationen uppe och jag nästan alltid känner mig svag, utan för att den nu börjar envisas med att älta gamla konflikter vi haft genom åren. En gammal knäskada gör sig påmind oftare, stressen som alltid sätter sig i axlarna och nacken gör mig stelare än nånsin.. Och ändå tar jag det lugnare med träningen nu än jag gjort på hela året. Färre och kortare pass, lättare vikter, fler vilodagar…

Under gårdagens ryggpass sa plötsligt min ena axel (baksidan) ifrån. Gissar på överansträngning (jobbet är ju påfrestande för axelpartiet också) och tänker jag får ta det lugnt och känna efter ett tag framöver. Går det inte över blir det till att undersöka saken närmare helt enkelt. Men gårdagens ryggpass gick därmed pretty much åt skogen för min del och det var en hemskt frustrerad, arg och trött tjej som lämnade gymmet utan att ha gjort färdigt träningspasset.

Så kan det gå… Nu ska jag andas ett par djupa andetag och försöka tänka på något som gör mig på bra humör. Som att jag fått sluta tidigare och slipper jobba heeela kvällen.

4 thoughts on “Axelknas

  1. Gud så tråkigt. Ta det lugnt tjejen…… så du håller dig hel.

  2. Min tanke är att eftersom ditt liv har förändrats(jobbet precis som du skriver) har du kommit i obalans. Jag tycker att det är super att du tar helgerna bloggfria – inte för oss läsare utan för dig. Det tar inte bara fysiskt utan också psykiskt att börja jobba.
    Jag håller tummarna att kroppen mår bättre!

    • Ja, jag tror absolut att du har en poäng i det du säger. Det är min tanke också, så jag tänker det kanske kan vara smart att ta en vecka helt off träning bara för att försöka komma i balans igen. Tack! Ha en fin helg

Kommentera

