nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Om midsommarhelgen

8 kommentarer

20120625-092708.jpg

Så det har varit tyst här under helgen. Jag gjorde något jag alldeles för sällan gör och stängde ute hela världen utom den som fanns just precis där jag befann mig. Ingen dator fick slås på och till och med iphonen lämnades på rummet. Var faktiskt så hemsk att jag inte ens svarade på vare sig samtal eller sms vare sig under lördagen eller söndagen. Och Gud vad skönt det var! Kände mig så jäkla avslappnad och ibland är det så otroligt välbehövligt att lägga undan alla måsten – vare sig de är inbillade eller inte. Och även om det ibland kan kännas som om jorden ska gå under om man inte svarar på sms eller samtal.

Så midsommarhelgen har helt handlat om att bara vara och njuta av det. Umgås med fina människor, äta och dricka gott, njuta av solen, naturen och göra ingenting. Har badat och promenerat, löst korsord och spelat spel. Och det har varit världens härligaste helg. Perfekt uppladdning inför ännu en ny tränings- och jobbvecka.

Vad gjorde ni i midsommar? Vågade ni stänga av och bara vara?

8 thoughts on “Om midsommarhelgen

  1. Gud så skönt, gjorde samma sak – halvt om halvt. Fullkomlig vila och njutning av mina absolut närmaste och mest älskade, ingen träning och telefonen användes bara korta stunder någon gång. Och gud vad jag har laddat!

    Hoppas du får en underbar vecka med all uppladdad energi!

    • Ja, fantastiskt skönt har det varit 🙂 Tror man måste få lov att göra så ibland, särskilt eftersom jag i vanliga fall lätt får lite dåligt samvete av att inte svara på telefon, vilket egentligen är urfånigt. Så nu funderar jag på att lägga in dator/telefon-förbud minst en dag per helg eller något liknande. Bara för att vänja mig av med det dåliga samvetet jag inte bör ha 😉

      Hoppas din vecka blir super!

  2. Åh vad skönt det låter! Jag känner att jag borde göra det nån gång ibland. Datorn brukar jag klara av att hålla mig borta från, men då har man ju iPhone-j*veln som substitut.. Man borde nog öva på att världen inte går under bara för att man inte är tillgänglig dygnet runt för vem som helst!

    • Ja just iphonen är skitsvår! Ska försöka lära mig det har jag tänkt – vänja mig av vid att alltid ha den och vid känslan av ångest om jag inte svarar på folks meddelanden meddetsamma. Det är en större stressfaktor än man kan tro har jag upptäckt.

  3. Sv. Eller hur. Magiskt är ordet =) Jag vill tillbaka.. Har du varit på Gotland?!

  4. Jag körde på som vanligt med träningen i helgen. Hade mina vilodagar i mitten av förra veckan. Men förövrigt var dagarna helt olpanerade och vi gjorde vad som föll oss in. Men planerar en helg off snart, det behöver man verkligen.

Kommentera

