nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Gårdagens träning

4 kommentarer

20120621-073957.jpgIgår stod det rygg och biceps på schemat och det är så förbannat härligt att känna sig taggad inför träningspassen igen! Kroppen är fortfarande betydligt tröttare these days än vad den var förr och jag har inte alls samma uthållighet, men med nerkortade pass går det ändå väldigt bra. PWO:n hjälper till också to be honest – och så får det helt enkelt vara ett tag framöver tills jag och kroppen kommer i balans igen. Har gått ner lite i vikter på vissa övningar (särskilt vad gäller armarna som konstant är trötta) men ändå inte särskilt mycket, vilket är skönt. Lite av frustrationen över att inte kunna prestera som tidigare börjar liksom släppa.

Gårdagens pass då:

Rygg – Chins, Breda latsdrag, T-bar-rodd, Ryggresningar i ställning (med vikter) & Pullovers i cable.

Biceps – Hantelcurls (sittande med lutning för att isolera), Bamsecurls i cable & Stångcurls med fri stång.

Idag ser jag fram emot veckans bästaste pass – BRÖST! Vad tränar ni?

4 thoughts on “Gårdagens träning

  1. Looking good! 🙂

    Idag blir det rygg och biceps för mig 🙂 Samt lite bonusaxlar 🙂

  2. Ja det är riktigt fint med en PT! Ska köra en gång i veckan med henne nu, och då blir det främst löpträning. Och lite utomhusstyrka. Sånt man kan göra hemma utan vikter. Jag tänkte mig 6 timmar med henne nu och sedan ta några timmar till hösten på gymet. Så jag får ett bra program och upplägg för mig. Ska springa halvmara och mara nästa år, så fokus ligger på muskler som främjar löpning först och främst, men vill in i gymet och bygga muskler över hela kroppen under hösten/vintern och sedan ta tag i löpträning till våren igen 🙂 Man vill ju se snygg ut också, inte bara vara snabb 😛

Kommentera

