nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Träningsglädje

2 kommentarer

Åh ni vet känslan när träningspasset verkligen känns kul igen efter en tids blahablahej-känsla och lång vila? Så kändes benpasset idag. Jag var inte alls pepp på vägen till gymmet, där efter jobbet, men någonstans i omklädningsrummet infann sig plötsligt suget. Kanske var det en effekt av ett spännande telefonsamtal precis innan passet som fyllde mig med nerver och glädje. Eller så var det helt enkelt PWO:n som gjorde sitt. Har ju trots allt gått utan i drygt tre veckor och jag tänkte den kanske kunde ge mig en liten extra hjälp nu när jag är så trött efter jobbet jämt. Jag vet inte vad det var som gav mig den där extra energikicken – men satan i gatan så välkommen den var!

Blev ett kortare pass idag för ben/rumpa – finns inte riktigt energi till monsterpassen just nu även om jag skulle vilja ibland.

Front squats – Sittande låtcurl (enbens) – Benspark (enbens) – Insida lår (maskin) – Utsida lår (maskin) – Liggande enbenspress

Så skönt att känna man orkar och inte tappar motivationen på vägen!

20120612-225758.jpg

2 thoughts on “Träningsglädje

  1. Vad härligt att du känner dig tillbaka på banan igen 🙂 Kör hårt!!

  2. Det är verkligen härligt även om det tar emot lite först 🙂 precis så jag kände när jag gav mig ut på min joggingrunda igår. Först efter halva så blev det roligt, men shit va skönt det kändes efteråt!

Kommentera

