nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Godmorgon måndag

11 kommentarer

Måndag och fix innan jobbet. Igår var jag så trött efter jobbpasset att jag totaldäckade när jag kom hem. Helt och hållet slutkörd, kanske mer mentalt än fysiskt. Och jag tror att min motståndskraft mot, ja typ allt, blir mycket lägre när jag inte fått träna som jag behöver. Har haft alldeles för många vilodagar den här veckan för att det ska funka för mig – jag behöver verkligen mina timmar på gymmet. Särskilt när tillvaron är lite upp-och-ned, som den varit nu på sistone.

Ikväll efter jobbet ska jag i alla fall till gymmet igen. Punkt. Och jag längtar så det riktigt värker i hela kroppen.

11 thoughts on “Godmorgon måndag

  1. Igenkännings-faktorn är hög, har lärt mig att oavsett hur körit det är så blir jag oftast mer effektiv om jag får en fix, Hoppas du känner dig tillbaka på mattan efter kvällens pass! 🙂

  2. Efter att ha läst den sista meningen så Ska jag också gymma efter jag slutat jobbet idag!
    Hade noll motivation innan men efter att ha läst det så vill jag iväg redan nu!

    ha en go dag!

  3. Samma här. Behöver enforfinerna och stunden av fokus på gymmet. Har vilodag idag men är sååå i träningsbehov. Hinns dock inte med idag 😦
    Kram, hoppas allt ordnar sig med jobb!

  4. Hoppas du är piggare imorgon.
    Känner igen det där när vilodagarna blir fler och fler….. man behöver verkligen träningen.

  5. Hej!
    Har precis hittat till din blogg och blir superpeppad =)
    Är en aerobicinstruktör som haft ett längre uppehåll och inte varit så snäll mot min kropp. Nu har jag tappat en del i vikt (vilket jag är glad över) men vill börja träna och ta hand om mig själv igen och framför allt behålla den här kroppen som jag numera trivs med.

    Så… en liten fråga.. gillar dina mattips och blir som sagt peppad. Nu är jag lite nyfiken på din favorit kvarg/keso. Du skriver du har vanilj i. Vad är det för vanilj? Och en fråga från en som inte har så bra koll… är kvargen typ kesella?
    Mixar du ihop den med keson? Har du en sån där tjusig mixermaskin eller =)

    Jag kommer säkert ställa fler ”korkade” frågor men det är lite nytt allt det där =)

    Tack för en superbra blogg!

    Kram Petra

    • Hej 😀 Gud vad kul att höra! Ja, jag kan relatera till det där med att vilja behålla kroppen man trivs i 😉

      Kvarg/Keson… Kvarg = kesella, yes! Kesella är ju bara ett märke, men både Valio och Lidl har också kvarg. Lidls är billigast. Vaniljen jag använder är vaniljpulver eller nångång har det blivit vaniljsocker om det inte funnits pulver. Och jag mixar inte i mixer (vill ju ha kvar bitarna i keson) så jag rör helt enkelt bara ihop det och tillsätter eventuellt lite vatten för att få lenare konsistens 🙂

      Du får ställa så många ”korkade” frågor du vill snygging 😉
      kram

Kommentera

