nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

En periodares förbannelse

16 kommentarer

20120522-080515.jpg

Idag har jag varit med om något jag aldrig trodde skulle hända; jag har förätit mig på min älskade keso/kvarg med vanilj! Sitter här vid frukostbordet och kan verkligen inte få ner det. Fan. Vad ska jag hitta på nu i väntan på att det ska gå över? En periodares förbannelse. Några förslag som inte innehåller gröt?

Denna förmiddag ska jag iväg på ännu en intervju. Fick ett samtal igår och även om jag i dagsläget har två jobberbjudanden att tänka över redan så blev jag nyfiken när man ringde igår. Vad förlorar jag på att spana in ett ställe till om jag nu kan? Så ja, det är vad som händer idag. Intervju och träning. Helt okej tisdag.

Annonser

16 thoughts on “En periodares förbannelse

  1. Haha, jag fasar för när den dagen kommer till mig! För det lär den göra…

    Men äggröra? Omelett? Smoothie gjord på kvarg, naturell yoghurt, en äggvita, och massa bär, frukt eller ja… Vad man nu än vill ha i? Något hembakat gott bröd med kalkon och avokado? Fruktsallad och något mer? Skinkrullar? (Skinka, keso, kalkon och lite kryddor. Rulla ihop. ÄT :D)

    • Jamen eller hur! Hemska tanke!

      Mm, ägg har det blivit idag. Var jävligt trött på det ett tag också 😛 Smoothies ja. Får hitta på lite nya goda smoothies 😀 Och skinkrullar – det var ju supersmart! Tack snyggo!

  2. Hmmm, jag är också periodera av stora mått! Har du förätit dig på gröt eller gillar du det inte? FÖr man kan ju göra mkt med gröt. Förutom åt jag en portion havregrynsgröt, kryddad med massa kanel (och gärna kardemumma) ihopblandat med kvar som var samksatt med fun light och hallon – det tyckte jag faktiskt smakae gott på ritkigt! 🙂 Och nu äter jag samma, fast utan kvargen och gillar även det.

    Annars är väl kanske proteinpudding ett alternativ? Lite kryddor och bär på det – så mums mums!

    • Tack snyggo! Ja Frukostera är grym när man behöver inspiration 🙂

      Gröt har jag förätit mig på också typ, hade en period då jag nästan bara åt gröt i höstas. Tokigt. Får testa det där med proteinpuddingen 🙂

  3. Bananpannkaka!!! Det finns ingen bättre frukost. 2 ägg och 1 mosad banan. Lite hackade valnötter i och stek. Värm hallon/jordgubbar/blåbär eller vad du nu vill ha på och lägg på. Lite kokos på toppen gör det extra gott 🙂

  4. Jag är livrädd att jag ska trötta på ägg… Hemska tanke…

  5. Min förra period åt jag varje morgon turkisk yoghurt med lite rågfras, en apelsin och en kiwi. Fantastiskt gott och mättande… tills jag föråt mig det vill säga

  6. Jag hoppas det gick bra på intervjun! 🙂

    Svar: Härligt att du håller med! Ja, det är väldigt individuellt, det gäller verkligen att lyssna och tolka signaler som kroppen ger. 🙂

  7. kanske kvargkaka? 🙂 googla så hittar du säkert något recept som faller dig i smaken! annars har jag fått dille på smoothies jag.. hehe, fast kesokvargen med vanilj är fortfarande obligatorisk del av frukosten! …och melliset.. och kvälliset.. heehee 😉
    men som andra redan sagt – omelett, pannkakor, smoothies.. finncrisp med olika röror och ostar, eller kanske en lite ”plocke-tallrik” med diverse olika goda saker! så gör jag när jag får beslutsångest och har många goda grejer i kylen 😉
    eller gör fina småkakor (jag kommer lägga upp ett recept imorgon på dem jag bakade idag) – de passar alldeles utmärkt också till frukost! 😀

    • Haha känner mig helt handikappad nu när jag inte kan få ner keso/kvargen till frulle/mellis/kvällis!!! Åh kul med recept på småkakorna 🙂 Ska hålla utkik! Och tack för tipsen!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s