nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Måndagsryggen

13 kommentarer

20120521-233311.jpgOch det går framåt, little by little & step by step. Under construction.

Älskade träning. När ingenting annat rår på ens blues, då är träning världens bästa medicin. Träning läker tamejsjutton. Idag blev det ett pass för rygg och biceps – och i två veckor framöver har jag och Viking bytt roller. Jag coachar och planerar, han lyder order 😉 Vi ska förbereda mig inför min framtid som PT, menar han.

Idag kastade jag om och slängde in lite nygammalt. Variation och lite nya (och gamla) inslag brukar göra susen när man vill köra slut på musklerna och visst funkade det idag också.

Rygg – Breda latsdrag, Smala latsdrag, Chins (assisterade för min del – det går framåt i alla fall!), Hantelrodd (enarms), Pullovers med stång i cable & Ryggresningar i ställning med viktskiva (det var ett tag sen och idag satte jag nytt PB – från 8x15kg till 8×25! Woop! Tack, Good Mornings för den styrkan!).

Biceps – Sittande hantelcurls (lutning på ryggstödet isolerade biceps så att jag DOG), Koncentrerad bicepscurl i cable & Negativa scottcurls.

45 min PW på det + cykel både till och från gymmet (drygt 18 km totalt idag) har gett mig min beskärda del cardio denna måndag också. Och förresten! Jämför min biceps på den här bilden med bilden från min senaste biceps-check! Visst har det väl hänt lite till? Lite, lite? Eller är det bara jag som inbillar mig för att jag så gärna vill dom ska växa snabbare? 😉

13 thoughts on “Måndagsryggen

  1. Visst är det grymt med lutande bänk på bicpesövningar! Tar sjukt bra!

    Du har btw fått riktigt grymma bicpes ju, visst händer de saker! Och ryggen ska vi inte snacka om!

  2. Riktigt fin form Nicole!! Grymt 🙂

  3. Amen maj gadd sicka snygga axlar du fått N! 😀

    Och japp! Även dina biceps har blivit mer synbara & najsiga!

  4. Jag har en fundering angående det här med smala latsdrag och breda latsdrag… Jag brukar köra breda.. Vilka muskler tränar man med smala? Vart ska det kännas liksom? Och vilket handtag använder man till smala latsdrag?
    Magrutor och snygga armar i all ära men man blir ju jättetaggad att träna rygg nu när man ser dina bilder, bra jobbat!

    • När du kör smala latsdrag kan du med fördel använda roddhandtaget för ett bra gredd, går även att använda det vanliga men hålla handflatorna mot dig i ett smalt grepp. Med smalt tar det med längre ut på latsen, medan med brett tar det mer in mot ryggraden 🙂

    • Annie hann visst före med svaret 😉 Jag kör också roddhandtaget när jag kör smala latsdrag. Och testa vetja – smala latsen gör faktiskt jättemycket!

      Och tack för komplimangen 🙂 Gör mig jätteglad att höra.

  5. Wow – sannerligen en rygg på G 🙂
    Tips för chisen är att klättra upp och försöka att hänga kvar så länge som möjligt med hakan ovanför stången. När du blir stark i det kan du sedan sätta en vikt runt midjan. Efter drygt en månads slit, häver du dig sedan enkelt upp och ner över stången 😉

    Keep up the good job 🙂

    • Tack 🙂 I will.

      Menar du att du kört negativa chins? Jag har gjort det nu en period och det har gjort mig mycket starkare, men tekniken fattas ju fortfarande eftersom det ändå inte är riiiktigt samma sak att hänga kvar för allt man är värd, som att själv dra sig upp. Men det börjar lossna lite nu 🙂 Igår klarade jag två egna, fick kämpa som sjutton men jag fixade det!

  6. Tycker definitivt att biceps ser ”högre” ut om man kan säga så 😛
    Och ryggen ser mycket bra ut!! 🙂

Kommentera

