nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Proteinbars

6 kommentarer

20120515-214250.jpg

Här kommer receptet fina ni! Har till slut tvingat mig själv att dimpa ner i soffan och skriva det här (ikväll har jag faktiskt inte alls någon lust att skriva ett jota och vill bara gå lägga mig, så det ska jag göra strax) men jag har ju faktiskt loooovat 😉 Så here we go!

 Du behöver:

  • 1 halv mosad banan (40g)
  • 1 dl proteinpulver (vaniljsmak – fast jag använde choklad eftersom det var det som fanns hemma)
  • 2 msk agavesirap
  • 1 dl kokosflingor
  • 1 dl havregryn
  • 2 äggvitor
  • 3 msk torkade tranbär (jag hade även i torkade blåbär & solrosfrön)
  • 1 dl sötmandel
  • 1 msk kanel
  • 1 tsk vaniljpulver

Blanda alla ingredienser och bred sedan ut smeten till en kaka, antingen i en form eller ca 1/2 vanlig ungsplåt. Ha papper under! Grädda sedan i 175 grader i ca 20-25 minuter, eller så länge du kan utan att de bränns vid. Dela i 8 delar och låt sedan svalna. Förvara i frysen – går att äta direkt därifrån.

Det här receptet har jag tagit från Smaljeansenmen modifierade det en aning efter eget tycke när jag gjorde mina. Barsen innehåller en något högre andel kollisar (perfa efter ett tufft träningspass!) för er som nu är intresserade av sådant.

Enligt Elbe är det ca 140 kcal = 20% protein, 35% kolhydrater och 45% fett i en bar.

6 thoughts on “Proteinbars

  1. Guud så gott det ser ut! Måste testa baka snarast 🙂

  2. Åh låter spännande. 🙂

Kommentera

