nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Gårdagens skojpass

8 kommentarer

Gårdagens träning blev ett skojpass för bröst, biceps & lite mage. Kändes SÅ skönt och underbart att vara tillbaks bland fria vikter, cablecrossar & smithmaskiner! KÄRLEK. Ren och skär kärlek bara. Och jag är SÅ glad att jag bestämde mig för att träna trots att det var tänkt som en vilodag.

Bröst – 4 set/övning x 6-8 reps

Rak hantelpress – Lutande hantelpress – Cable crossovers – Bröstpress i c.c (en sida åt gången) & Bänkpress i smith.

Biceps – 4 set/övning x 6-8 reps

Scottscurl – Hantecurls

Mage – 4 set x så många reps jag orkar

Lutande benlyft a.k.a Magdödaren (se videoinlägget).

20120512-105126.jpg

 

8 thoughts on “Gårdagens skojpass

  1. Åh, sån himla skön känsla. 🙂

  2. Jag är lite sugen på att veta varför du bara körde cirklar när du träna Crossfit? Testade ni ingen WOD eller någon benchmark?

    • För att vi tyckte det var det roligaste sättet att ta oss igenom jobbig jävla träning 😉 Simple as. Vi körde ju bara vi två och alltså inte klasser eller så, vilket dom också har på vårt gym. Tanken med dom här två veckorna var dels att bara få ett avbrott och testa lite nytt (vilket för mig är en utmaning när det handlar om högintensiv träning) och sen att göra något som inte skulle belasta Vikings problemaxel alldeles för mycket, såsom tyngdlyftningen gör.
      Och benchmark vet jag faktiskt inte vad det är för något så det får du jättegärna berätta för mig 🙂

      • Ahaaa 🙂 Men hur la ni upp passen? Jag förstår att det var cirklar men hur många reps på varje eller körde ni ex 20 min AMRAP (as many rounds as possible) eller hur gjorde ni?
        Benchmark är ett pass du gör för att mäta din utveckling. Vi gjorde en benchmark igår. Fran är ett exempel på en benchmark. 21-15-9 av thrusters och pull-ups på tid. Sedan gör du samma pass om vill säga 2-3 månader för att se din utveckling 🙂

      • Ahaaa 😀 Åh spännande! Hade jag hållt på med crossfit mer seriöst hade jag definitivt velat se utvecklingen 🙂 Vet inte hur ”strikt” crossfit vårt upplägg var, Viking har hållt på en del med hybridträning (som dom kallar någon variant av crossfit vad jag förstår) och jag kan tänka mig att vårt upplägg kanske liknade det mer.
        Vi körde varje övning i cirkeln så många reps vi kunde under en minut och sen direkt på nästa övning.

  3. du inspirerar!!! ska börja läsadin blogg 🙂

Kommentera

