nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Dagens crossfitpass: bröstfokus

4 kommentarer

Det är en trött tjej som nu sitter i soffan och skriver. Alldeles strax ska jag hoppa i säng (gosh klockan är bara barnet – vad händer?!) men tänkte bara slänga iväg ett litet inlägg om dagens träningspass med Viking. Crossfit idag igen, det vet ni ju by now och nu med lite extra fokus på bröstmusklerna.

Cirkel 1 & 2: Bänkpress – Dips – Hopprep – Armhävningar – Russian twist m. kettlebell – Burpee into kast med medicinboll 5/5 – Planka.

Cirkel 3 & 4: Armhävningar i romerska ringar – Bicepscurl/dips på bänk 5/5 – Floor press m. kettlebellTurkish situp m. kettlebell – Hopprep – Handgång into armhävning (ska försöka fota or something).

Återigen ett pass som kändes snabbare än vad det var. Och än en gång känns det som att det blivit betydligt lättare med flåset – som om jag blivit uthålligare. OCH! Både igår och idag har jag kört helt utan PWO. Kommer fortsätta med det hela veckan och kanske nästa med, mest för att jag vill ha något att jämföra med. Tycker sånt är kul – att testa lite olika sätt och sen jämföra. Det är bästa sättet att hitta den väg som passar en själv.

Nu hörrni säger jag godnatt!

20120508-222243.jpg

Annonser

4 thoughts on “Dagens crossfitpass: bröstfokus

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s