nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Crossfit – dag 2

2 kommentarer

Idag känns det i kroppen vill jag lova. Crossfiten har verkligen satt sina spår lite här och var, det kan man ju lugnt konstatera och konstigt vore det om jag sa något annat. Är inte direkt van vid den här typen av träning, så nog är kroppen lite chockad alltid. Hela överkroppen värker som om någon slagit mig med ett basebollträ! Sjukt härligt ändå, med risk för att låta lätt störd 😉

Igår blev det mycket träning för min del. Fick ju en cykel i födelsedagspresent och nu när det varit fint väder har det varit helt perfekt! Så igår skakade jag hand med mig själv på att cykla till gymmet/innerstan åtminstone ett par gånger i veckan och på så sätt lura på kroppen lite extra motion. Igår åkte jag dessutom vilse (har väääärldens sämsta lokalsinne) när jag för första gången skulle hitta till Norrtull från Sjöstan, så snacka om att benen var slut när jag äntligen kom fram. Här har ni gårdagens träning:

8,3 km cykel (drygt 35 min tog det igår) till gymmet. Och crossfit-upplägget: Återigen en minut per station, igår med extra fokus på bröst och triceps.

Cirkel 1 & 2: Bänkpress – Running Man med chest press combo – Dips – Hopprep – Bear crawl – Kast mot vägg med medicinboll – Armhävningar i ringar (OH. MY. GOD!)

Cirkel 3 & 4: Armhävningar – Situps med bulgarian bag – Tricepspress overhead – Kast mot vägg med medicinboll – Dynamisk planka – Smal bänkpress

PW 45

8,6 km cykel hem från stan igen. 

2 thoughts on “Crossfit – dag 2

  1. Åh, vad härligt, både med cykling och crossfit och träningsvärk 😀 Haha, jag känner igen mig i det där med att cykla/gå vilse, lätt hänt när man inte har så bra lokalsinne ja…

    Angående att testa recept, jag känner igen mig i det du säger. Det finns så mycket gott man hittar på olika bloggar som man vill testa! Men jag har kommit in i en riktig prova-ny-frukost/lunch/middag-hela-tiden-period, och det är ju faktiskt väldigt inspirerande och kul 🙂 Kom på mig själv med att välja bort den traditionella gröten imorse. Igen. Jag är såld på mina nya idéer 😉
    Så, det kanske är lite som med allt annat. Man får prioritera, för oftast är man ju mest lat när man inte testar nya recept (eller ja, för mig är det så iaf). Har man inte allt hemma kan man ju alltid experimentera lite med det som finns 🙂

    • Haha ja, härligt men jobbigt 😉 Och lokalsinnet sen… haha, du skulle hört mitt utbrott i telefon igår när jag försökte få killen att förklara hur jag skulle åka. Var nog lite stressad också eftersom jag hade en tid att passa, men åkte vilse.

      Du har helt rätt 🙂 Jag hade en sån testar-period för ett tag sen men har väl vart lite lat på sistone och dessutom inte kommit ihåg att handla hem saker så att jag kunnat pröva på det jag velat. Men ska ta och försöka hitta in i en sån period snart igen 😉

Kommentera

