nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Groovy Tuesday

4 kommentarer

Idag skiner solen och nu ångrar jag verkligen att jag inte orkade ta mig ur sängen i morse och ut på en morgonprommis. Hade visserligen behövt gå upp vid halv fem- fem då (som den här tjejen – sjukt impad av hennes starka vilja som får henne att PW:a i ottan!!), men hade jag bara kommit upp och ut så vet jag ju att jag aldrig hade ångrat det. Önskar man kunde klara sig på 2 timmars sömn och ändå vara på topp dagen efter – dygnet behöver tamejsjutton fler timmar! Och imorgon SKA jag ut på morgonprommis. Punkt.

Kom förresten över lite bilder från förra sommaren och nu längtar jag mig sjuk efter värmen! Längtar så till sommaren, värmeböljor och efter att åka hem till familjen och spendera hela dagarna på stranden och i Vätterns iskalla vatten! Och jag längtar tills nätterna är så varma att man kan vara ute hela dygnet, sitta på Apberget och se solen gå upp över Stockholm tillsammans med fina vänner och en gitarr. Och så tänker jag ibland att för exakt tre år sedan befann jag mig den här dagen på Mallorca, bland de finaste och galnaste av vänner. Den 24:e april – i sluttampen av E3 Ents Training Course och hela dagarna bestod av dans- och sångrepetitioner. Den 24:e april för tre år sen hade jag redan badat otaliga gånger i Medelhavet, solat på stranden och spenderat hela nätter utomhus. Och bara några veckor senare skulle jag befinna mig på mitt älskade, andra hem, Menorca.

Inte konstigt att man, när man tänker så, får hemlängtan så det riktigt värker. Jag menar – titta bara!

20120424-090013.jpg

Sommaren 2011. Brevik, Vättern.

20120424-090018.jpg

Sommar 2011. Gryning på Apberget, Stockholm.

20120424-090024.jpg

Cala’n Brut, Menorca 2009. Här spenderade jag mina lunchraster/siestan.

20120424-090029.jpg

Son Xoriguer, Menorca 2009. Stranden där jag spenderade lediga dagar.

4 thoughts on “Groovy Tuesday

  1. så underbra bilder!

  2. Vilka vackra bilder! Nu längtar man till sol & bad .. låter härligt med Menorca!!

    Visst är det underbart att ”vakna” till morgonpromenad/jogg .. sen mår man bra hela dagen sen!! Ger en sådan kick .. gärna om det är lite svalt ute & kanske se solen gå upp. Det blir lite meditativt!!

    =)

    • Tack 🙂 Ja verkligen! Längtar ihjäl mig – och får du nånsin möjlighet att åka till Menorca så missa det inte 😉 Helt underbar liten ö.

      Och du har helt rätt. Morgonpromenader är fantastiskt när man väl tar sig ut. Och meditativt – absolut!

Kommentera

