nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Måndagsträningen

4 kommentarer

20120423-223745.jpg

På väg hem efter en riktigt trevlig måndag. Praktiken blev till att vikariera och undervisa två klasser i drama – fasiken vad kul vi hade idag! Ibland kan jag inte låta bli att svämma över av stolthet när ungarna lyckas med utmaningarna jag ger dom. Älskar att se människor växa och utvecklas! Det gör mig helt rusig och varm inombords.

Gymmet besöktes tidigt i eftermiddags och det sedvanliga måndagspasset (rygg) väntade. Tanken var först att köra biceps också, men kände efter ryggpasset att det var lika bra att ge sig. Energin var liksom slut och hade gått åt rejält under passets gång, så det blev till att gå ut på PW:n istället och sen hem till Viking för att fixa mat. I övrigt gick ryggpasset bra. Inte det bästa ryggpasset jag gjort, men pretty damn good ändå. Överkroppen är fortfarande lite trött efter förra veckan märker jag, särskilt övre delen av ryggen och axlarna med. Skulle behöva en rejäl massage!

Dagens övningar: 3 set á 6-8 reps.

  • Chins – i mitt fall 2 set negativa och 1 där jag körde dom fyra första som vanligt (fast med hjälp såklart) och resterande fyra repetitionerna negativt. Om det händer något? Ja. Nog blir jag starkare alltid, men det tar sin lilla tid det där. Men jag kämpar vidare!
  • Latsdrag – i maskin typ. Lite smalare grepp än breda latsdrag i cable, men inte fullt så smalt som i smala latsdrag. Haha..
  • Latsdrag, smalt grepp – cable.
  • T-bar-rodd, smalt grepp – fri skivstång med vikter.
  • Enarmsrodd – cable.
  • Good mornings – standard i våra ryggpass.
  • Pullovers – cable.

Och som jag nämnde en 50 min PW på det. Vad tränade ni denna måndag?

4 thoughts on “Måndagsträningen

  1. Kul att de går framåt med chinsen! klarar du någon själv än?

    • Jag har klarat en nästan helt själv (första rep i tredje setet), men helvete vad jag får slita för att komma upp den där sista lilla biten! Har inte dom mest explosiva musklerna, men uthålliga är dom vilket jag tror är tur i det här fallet haha 😉

  2. Härligt pass! Jag körde bröst och axlar 🙂
    Om du får möjlighet någon gång får du gärna lägge ut en bild p hur du gör T-bar rodd med fri stång 🙂

    • Inte tokigt alls 🙂 Åh älskar bröst och axlar! Blir bröst idag för min del och jag håller på att längta mig tokig redan!

      Tror att jag kanske har nån kass bild nånstans i telefonen, ska se efter. Annars kan jag säkert se till att få det fotat idag om jag kommer ihåg det vill säga. Det där minnet alltså.. 😉

Kommentera

