nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Hey Monday

16 kommentarer

20120423-084424.jpg

Vaniljkryddad keso/kvarg med färska hallon, blåbär och kiwi.

Måndag morgon och idag var det en riktig kamp att komma ur sängen. Kände mig helt borta hela dagen igår och tror starkt att det har med dom ständiga väderomslagen att göra. Har alltid varit känslig för och påverkats starkt av väder. Nu är jag i alla fall uppe, har fått frukost i magen och ska strax fixa med det sista innan jag åker till praktiken.

Senare idag blir det till att köra ett ryggpass på gymmet. Viking är tillbaks från Rom så nu kör vi hårt & tungt på gymmet i veckan igen – ser himla mycket fram emot det! Finns även lite tankar om att kanske byta upplägg om någon vecka och kanske köra lite crossfit ett tag för att få in lite variation. Har själv aldrig testat det, men Viking har och jag tror att så länge jag kör med honom kan jag nog testa nästan vadsomhelst och tycka det är kul. Out of the comfort zone var det ju – eller hur? 

16 thoughts on “Hey Monday

  1. Det är hur kul som helst! Jag fastnade med en gång och nu kan jag inte sluta! Ha det så skoj 🙂

  2. Åh, mumsfilibaba!
    Jag har alltid extra svårt att komma upp på måndagar… Konstigt det där.
    Kul med crossfit, jag vill också testa, men är lite för feg, och antagligen lite för lat för att göra det själv. Känns som den perfekta träningsformen att köra på två, så man kan pusha och hjälpa varandra. 🙂

    Hoppas du får en fin vecka!
    Kram

    • Haha, jag med. Fast sen har jag iof aldrig varit en morgonpigg typ 😉
      Tror också crossfit är något man uppskattar mer om man kör ihop med någon som kan pusha en – åtminstone om man är helt ny. Jag har tur som har min coach Viking jag 😉

      Hoppas din vecka blir fin den med

      Kram

  3. Prova! Du kommer att älska det!

  4. Hej du!

    Är det ok att jag länkar till din blogg? Tänker ju naturligtvis bombadera de få läsare jag har med kost, träning & svettrelaterade inlägg from nu 🙂

    Kram.

  5. Åh, dina frukostar ser alltid så underbart goda ut! 😀 Själv tragglar jag på med min havregrynsgröt och ägg… ser inte lika gott ut.. 😛

    Jag har testat crossfit, fastnade inte alls. Men det beror mycket på om man trivs och blir peppad av de man tränar med! 😀 Vissna övningar är riktigt bra och brukar ha in lite crossfit element i träningen ibland 🙂

    • Haha, I do try 😉 Är en sån som äter med ögat så jag försöker ofta lägga ner åtminstone lite tid på att få maten att se någorlunda god ut haha.. Är det av nån speciell anledning du bara kör havregrynsgröt och ägg? 🙂

      Jag tror att mycket med dom flesta träningsformer man inte är van vid eller bekväm med riktigt – och huruvida man fastnar för det eller inte – handlar om hur man introduceras för den. Och som du säger – sällskapet kan verkligen betyda massor! Personligen vill jag försöka ge allting åtminstone en ärlig chans, sen finns det säkert vissa saker som faller mig mer i smaken än andra 🙂 Så är det ju.

      • Åh, samma här! 😀 Får man nått så simpelt som korv och makaroner att se snyggt ut på tallriken, då blir det ju sååååå mycket godare med! 🙂 Jag är rätt seg på morgonen.. därav den simpla frukosten! Huvudsaken jag får i mig något och inte hoppar över det liksom 🙂 Men jag har verkligen blivit inspirerad av din kvarg/keso blandning, det ska jag testa! 😀

        Exakt! Gav det en ärlig chans, men jag fastnade inte för det som träningsform. Vissa moment av Crossfit tycker jag dock är skitbra att använda sig av vissa moment! 😀 Dansen dock! Där har vi nått jag blivit helt galen i, men trodde inte det skulle vara nått för mig alls i början.. Men som du säger, bara man ger det en ärlig chans 🙂

      • Visst är det så! Förstår segheten på morgonen haha är likadan 😉 du måste absolut testa keso-kvargen! Galet gott och enkelt!

        Dans är grymt! Snacka endorfinkicken man får av det! Jättekul att du hittat nåt du gillar 😀 och som du säger – alla träningsformer har säkert moment man kan fastna för och använda sig av i den träning man föredrar. Varför inte ta det bästa från alla världar liksom? 😉

  6. Hejsan! Jag har läst din blogg en längre tid och blir såå inspirerad! Jag älskar verkligen hur du uttrycker dig, det är jättehärligt att läsa. Gillar också att du fokuserar på hälsan och inte bara på kroppsliga resultat. Keep it up!

    Jag har precis skaffat en egen blogg och det vore jättekul om du tittade in. Tror att den kan vara spännande för dig med tanke på att du är sugen på PT-utbildning… Säger inte mer än så just nu, hihi 🙂

    Kram Jenny

    • Hej Jenny!
      Tack snälla för alla fina ord – värmer verkligen 🙂 Ska absolut försöka fortsätta skriva i samma stil!
      Himla kul att du börjat blogga också, tänker titta in meddetsamma.

      Kram på dig

  7. Vad god din frukost ser ut!
    Crossfit är riktigt roligt och jobbigt! Jag älskar det! Tänk bara på att vara noga med tekniken, spänn alltid magen och tänk på att inte låta knäna gå över tårna vid exempelvis utfall och knäböj. Man gör allting så snabbt och blir så utmattad att man lätt gör fel, och instruktörerna hinner inte hålla koll på alla. Bara så du inte skadar dig och får en negativ bild av den roliga träningsformen! 🙂

    • Tack för tipsen 🙂 Jag kommer inte köra i stor grupp, utan i så fall med min vän som kört ganska mycket tidigare. Förhoppningsvis blir det lite lättare att hålla koll på tekniken när jag har en alldeles egen coach 😉
      Återkommer med tankar kring det när jag testat!

Kommentera

