nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Den där magen

10 kommentarer

Gårdagens extrainsatta träningspass tog rejält på min mage. Den hade ju fått jobba himla bra i onsdags också, så nog stramade musklerna alltid, men fasiken vad mycket starkare jag börjar känna mig. Märker att rörelserna börjar bli mer kontrollerade nu än för ett tag sedan, vilket jag tar som ett gott tecken. Magen orkar mer, är uthålligare, lyssnar bättre. Det gillar vi.

Det blev ett ”skojpass” med Karolina igår. Hon hade önskat sig mage och jag önskade mig lite armar, så det blev en härlig mix av skoj övningar. Lite mer fokus för min del på att coacha (aaah skitkul ju!!) men både armar och mage var helt slut när vi var klara. Behövs ibland varken särskilt många övningar eller långa pass för att kroppen ska få jobba. Igår vart det kort och effektivt. Körde med något lägre vikter än vanligt och fler repetitioner, vilket var skönt som fan. Kan nog vara bra för kroppen att få variera sig lite också, även fast jag nog föredrar mina vanliga, tyngre pass i längden.

Armar – Dips, Hantelcurls (biceps), Hammercurls och Stångcurls med omvänt grepp.

Mage – Russian twists med kast av medicinboll (hade tänkt fota men det vart så svårt så det får kanske bli ett videoinlägg istället?), Planka på bosuboll & Sidolyft i ställning.

Efter träningen stack vi ner till bubbelpoolen som belöning. Lördagsmys or what?

20120422-114321.jpg

Och den där magen lyssnar tamejsjutton riktigt bra.. Det börjar ta sig tycker jag!

10 thoughts on “Den där magen

  1. Men helvete vad snygg du är 🙂

  2. Snygging där! Du kommer ju glänsa på stranden i sommar för sören!

  3. Bra jobbat tjejen =) Härligt när man ser resultat.

  4. Åh, vad härligt! Så himla gött när man börjar känna sig starkare och faktiskt får resultat av träningen. Skönt med motivationen också 😀

    Du är grymt snygg!

    sv: haha, det är bara roligt med kommentarer =) Tack så mycket.
    Ja, som sagt just nu följer jag ingen diet alls, men äter samma mat som min sambo som kör samma stil som förra året. Bara att jag äter fria mellanmål och äter godis/kakor/fika när jag känner för det… =)

  5. ”Girl look at that body, I – I – I – I woooork out!” *sjunger en liten trudelutt*
    Haha, tur att du inte hör min ”skönsång”, MEN poängen är densamma – DAAAMN GIRL 😀

Kommentera

