nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Yesterday

10 kommentarer

20120417-084506.jpg

Somliga dagar kommer man hem så trött i kropp och knopp att man bara stupar. Var något nere efter träningspasset som för första gången på mycket länge kändes lite sådär halvtaskigt – kanske inte passet i sig men mina prestationer. Ni vet känslan när man gått en hel helg och längtat efter måndagens ryggpass men så är man så slut när det väl blir dags för träning att man känner sig helt svag och mjäkig i hela kroppen och motivationen liksom bara faller platt och försvinner? En sån dag var det igår. Och efter två månader av total träningseufori kändes det som ett jävligt hårt slag mot marken. You know, flyger man högt faller man också hårdast och allt det där. Så, jag var skitsur på mig och min kropp igår och hoppade i säng så snart jag fått i mig mat. Och idag har jag vaknat med värkande rygg och biceps och tjejmage. Humöret och den låga energin igår kan således nog ha berott på flera saker, vid närmare eftertanke. Och uppenbarligen jobbade jag hårt ändå – kroppen idag känner ju av gårdagens pass.

Idag är en ny dag. Jag är galet trött och dagen känns lång, men fan vad jag inte tänker låta bröstpasset idag kännas som igår! Nu är det jag som lägger mig på soffan i lärarrummet och tar en powernap, en kaffe och sen en bra lunch. Efter lunch är det dags för drama med tredjeklassarna och det ser jag riktigt fram emot att hålla i!

Edit: Snälla, fina ni – ta mitt klagande med en nypa salt. Jag är en känslomänniska som slänger mig med stora ord än hit, än dit eftersom jag känner starkt och mycket. Särskilt under PMS-tider 😉

10 thoughts on “Yesterday

  1. kanske ett par dagars vila skulle inte skada? så här har jag också känt mig många gånger, och de gångerna jag tvingat mig själv att fortsätta träna har det inte blivit bättre. Jag blev alltför mer besviken på mina dåliga prestationer och hamnade i en ond cirkel. Ta en paus i ett par dagar, sov ut, och sedan allt kommer gå bättre för dig 🙂 kram

    • Jag har inte tvingat mig själv att fortsätta och har vilat hela helgen och ska vila fre,lör,sön denna vecka med 🙂 är nog inte där skon klämmer, utan snarare att jag har sjuuuuka PMS den här veckan och humöret gått upp och ner som en berg-och-dal-bana haha.. SÅ dåligt som jag fick för mig att det gick igår gjorde det nog inte egentligen, man får ta mitt klagande med en nypa salt 😉 mår inte det minsta dåligt av att träna, men alla dagar kan ju inte vara tipp topp, right? Puss snygging!

  2. Tänkte fråga vad du har för sport bh? Letar och letar hitta aldrig en som sitter bra och ger bra stöd :/

    • Oh jag har precis samma problem! Hade faktiskt tänkt skriva om det i veckan 😉 på bilden här har jag faktiskt en vanlig bh som jag köpte på lindex typ, du vet en sån med band man kan ändra på hur man vill? 🙂 funkar bra när jag styrketränar i alla fall.

  3. Då kan de bara gå uppåt nu ju 🙂 se de från den positiva sidan!

  4. Snyggt linne och fin tjej!

    Sånna där dagar måste man ha – man kan ju inte vara på topp jämnt! 🙂

  5. Fin bild på dig =) Och du, det är okej att klaga lite ibland. Det kan ju inte alltid gå bra. Bara att bita ihop och komma igen, och det verkar du ju ha gjort bra med bröstpasset 🙂 Skönt! Förresten, fin utveckling på biceps!
    Kram på dig

    • Tack 🙂 Ja, men visst får man väl det? Tycker bara det är trist när folk genast reagerar med att ifrågasätta att man tränar så mycket. Som om enda anledningen till en dålig dag kan vara att man på nåt sätt tvingar sig själv att träna eller så..
      Men aja. I’m back i alla fall 😉

      Kram

Kommentera

