nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Life has a funny way…

12 kommentarer

11 april alltså. Vilken insane frickin dag! Det här knasiga livet levererar än en gång och jag börjar på allvar tro att jag välsignats av någon helknäpp förmåga att alltid springa på helt rätt människor, just precis i de ögonblick jag verkligen behöver. Som om någon osynlig makt puttar mig i rätt riktning när jag minst anar det och sen finner jag mig plötsligt stå där och undra hur det kom sig att alla pusselbitar än en gång föll på plats utan att jag han förstå vad som hände. Man blir ju religiös för mindre! Ni förstår nog inte alls vad jag dillar om och jag är alldeles uppe i varv fortfarande, men en dag kommer ni fatta. Om ni hänger kvar. Men saker är i görningen och en sak vet jag – PT-utbildning here I come!

12 thoughts on “Life has a funny way…

  1. DU om någon är värd det här och jag slår vad om att du kommer bli en helt fantastiskt grym PT!

  2. Gud vad kul med PT-utbildning! Du får lova att berätta mer om den. Själv ska jag också gå PT-utbildning i augusti, så nu blev din blogg ännu mer intressant ju ;D

  3. Vad roligt med en PT-utbildning! GRATTIS!
    Hade väldigt gärna också läst en sådan men kostar så väldigt mkt pengar så är liksom inte läge…

  4. Åh, du kommer att bli en fantastisk PT! 😀 Håller alla tummar för att du ska hitta jobb och att allt ska gå bra på vägen! 🙂

  5. OMG! Vad kul! Vet du vad som är sjukt? Jag har spenderat hela morgonen och eftermiddagen med att googla Pt-utbildningar och drömma om att göra det. Har haft en fruktansvärd dag i skolan och känner mig så osäker på om jag har valt rätt. Och så läser jag det här. WTF? Du kommer bli så bra pt! =) Var ska du utbilda dig?

    • Tack vad söt du är! Snacka fina komplimangen! Haha, great minds think alike? 😉 Vad är det du pluggar i nuläget?
      Det står mellan antingen The Academy eller PT School. Har hört väldigt mycket gott om båda och ja, måste helt enkelt bara läsa på lite till, känna efter och sen välja. Tanken är att sätta igång efter sommaren och nu jobba järnet, spara och kämpa för att nå dit.

      • Hehe eller hur;) Jag läser till arkitekt atm men känner mig inte helt hundra på om det är det jag vill göra forever. Är en extremt krävande (och lång!) utbildning, som suger musten ur en! De förutsätter att man inte ska ha något fritid what so ever.

        Har alltid varit intresserad utav kost och träning, men liksom hållt det på en ”hobbynivå”. Bara att ha startat min träningsblogg känns som ett ”stort kliv ut i ljuset” haha. Det är såå kul att få all respons och prata med folk som har samma intresse! =)

        Har varit inne på att läsa både sjukgymnast och dietist, men efter att ha kikat på the academys kost- och träningskonsult-utbildning blev jag lite nyfiken..

        Så himla kul att du har bestämt dig! Då är det ju bara att köra på;) Nothing can stop you now! Hur kom du fram till att du vill bli pt? Har du velat det länge? =) Kram!

      • Javisst är det kul med responsen! It keeps you going dom dagar då man själv inte har orken 🙂
        Är också jätteglad över mitt beslut och nej, nu tänker jag inte låta nåt stoppa mig. Jag vet inte HUR jag kom fram till det, men det är något som växt fram i takt med att jag började förstå hur träningen på många sätt liksom läkte sådant som var trasigt i mig. Och sen när jag startade upp bloggen och insåg hur otroligt mycket människor det finns därute som känner precis som jag, går igenom samma saker och som finner inspiration och styrka genom att ta del av mina tankar och min resa, ja då stod det ganska klart för mig att jag en dag måste utbilda mig. Jag ”hobby-hjälper” redan idag vänner omkring mig med träning och motivation och jag älskar det verkligen. Jag har alltid vetat att jag vill jobba med människor; att jag vill inspirera och hjälpa dom att utvecklas och växa. Det är därför jag började plugga till lärare och egentligen, PT är ju en form av lärare också fast på ett annat sätt 🙂 Tror dock starkt på att PT-grejen är något som ger mig större möjligheter att verkligen göra det jag vill utan att tröttna.

        Stor kram!

Kommentera

