nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

And one day they’ll all call me Miss Legs!

Lämna en kommentar

Gårdagens benpass var frickin grymt! Jag må säga att jag hatar att köra ben, jag må himla med ögonen, ryta till och ligga utslagen på golvet… Men sanningen är att jag älskar det. Särskilt när jag får köra med någon som peppar och hejar på. Jag älskar känslan av att ha pressat mig själv, lite mer och lite längre än jag trodde att jag kunde. Älskar att göra det bästa jag kan – och ändå veta att det ändå oftast finns mycket mer kraft kvar i mig än vad jag tror. Älskar att känna hela kroppen skaka av utmattning – älskar att känna att jag lever. 

Tungt som sjutton och svettigt värre. Precis som ett riktigt grymt benpass bör vara, så var det igår. Och idag känns det vill jag lova, mer och mer för varje timme som går och i varendaste liten del av mina ben och rumpan. Yep, träningsmässigt är jag verkligen inne i en superperiod där jag tycker mig göra framsteg för varje gång jag kör. Och det SYNS. Musklerna känns hårdare och uthålligare än någonsin!

Upplägget igår: 3 set x 6-8 reps.

  • Front squats
  • Back squats
  • Enbensspark (maskin)
  • Sittande lårcurl (maskin)
  • Enbens-utfall i smith
  • Insida lår – adductor (maskin)
  • Sittande enbenspress
  • Upphopp på låda
  • Stående vadpress

Och så den obligatoriska PW:n på 50 minuter efteråt. 

Kommentera

