nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Dagens träning

3 kommentarer

Det tänkta morgonpasset blev ett förmiddagspass för axlar och mage. Var visst inte så effektiv i morse, men desto mer go och energi hade jag strax innan lunch då jag stod bland vikterna. Kände mig så himla glad efter dagens pass; axeln skötte sig och var med på allt. Jag tog det försiktigt med viktökningarna på axlar idag men jobbade desto mer på strikt teknik, fler set och högre antal repetitioner. Och det gjorde verkligen skillnad! Fick till ett grymt tryck – precis som i våras – och musklerna var SLUT när jag var färdig. Magen med. Underbar känsla efter månader av motgångar på axelfronten!

Axlar (4 set x 10-12 reps): Utåt-/inåtrotationer, Sidolyft m. hantlar, Sittande axelpress, Dumbell raises & Repdrag för baksida.

Mage (3 set, reps till failure): Cable crunches, Benlyft på bänk (magdödaren) & plankor (2 vanliga + en dynamisk).

20121025-144833.jpg

3 tankar om “Dagens träning

  1. Svar: Tack! 🙂 Jag läser på Umeå universitet 🙂

Lämna en kommentar