nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Dagens träning

3 kommentarer

Det tänkta morgonpasset blev ett förmiddagspass för axlar och mage. Var visst inte så effektiv i morse, men desto mer go och energi hade jag strax innan lunch då jag stod bland vikterna. Kände mig så himla glad efter dagens pass; axeln skötte sig och var med på allt. Jag tog det försiktigt med viktökningarna på axlar idag men jobbade desto mer på strikt teknik, fler set och högre antal repetitioner. Och det gjorde verkligen skillnad! Fick till ett grymt tryck – precis som i våras – och musklerna var SLUT när jag var färdig. Magen med. Underbar känsla efter månader av motgångar på axelfronten!

Axlar (4 set x 10-12 reps): Utåt-/inåtrotationer, Sidolyft m. hantlar, Sittande axelpress, Dumbell raises & Repdrag för baksida.

Mage (3 set, reps till failure): Cable crunches, Benlyft på bänk (magdödaren) & plankor (2 vanliga + en dynamisk).

20121025-144833.jpg

About these ads

3 thoughts on “Dagens träning

  1. Svar: Tack! :) Jag läser på Umeå universitet :)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 586 andra följare