nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Morgonprommis & förra veckans träning

2 kommentarer

20121022-081916.jpg

MÅNDAG – MorgonPW 50
TISDAG – MorgonPW 50 + Power (styrka) fokus squats/dips
ONSDAG – MorgonPW 45
TORSDAG – Morgongym triceps/biceps/bröst 70 + Cardio (cykel) 25 min intervall
FREDAG – Gym rygg/axlar 60
LÖRDAG – vila
SÖNDAG – vila (prommis men ingen pw-takt)

Det börjar arta sig nu. Fortfarande kämpigt att komma in i rutinerna igen efter ett så långt ”uppehåll” men det går framåt. Och jag antar att det får vara så ibland, att det tar tid. Kroppen mår bättre men är ju fortfarande inte hundra och man tappar en hel del (styrka/kondis/muskler/till en viss del motivation) när man blir borta från träningen sådär som jag blivit. Så i dagsläget är varje dag fortfarande en kamp mot mig själv, men det blir lite, lite lättare för varje dag.

Ett tips till er därute som försöker komma igång med träningen/kosten eller tycker det är svårt att fortsätta med en förändring: SLÄPP INTE FÖR MYCKET PÅ KOST/TRÄNINGSRUTINERNA. Det ligger verkligen någonting i talesättet ”motivation is what gets you started – habit is what keeps you going”. Så se till att träning/bra mat blir en vana. Ta pauser när det behövs, men hoppa upp i sadeln så snart du kan igen. Ju längre man väntar desto svårare blir det.

Ha en fin måndag!

About these ads

2 reaktioner på “Morgonprommis & förra veckans träning

  1. Härligt med så många morgonpromenader :)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 586 andra följare