nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Fredagsgym – check!

4 kommentarer

20121019-190603.jpg

Så vart dagens gympass avklarat! Ett snabbt och effektivt sådant blev det för både rygg och axlar. Kroppen svarade så fint på supersetandet igår att vi körde samma koncept idag och nog tog det alltid!

Superset rygg: Latsdrag/sittande rodd
Triset axlar: Sidolyft m. hantlar/Stående axelpress/Front raises
4 set x 8-10 reps per övning.

Jag avslutade passet med att stretcha ut ordentligt . Något som var pretty damn painful till en början (monsterträningsvärk i rumpa och ben fortfarande!) men som verkligen gjorde skillnad när jag var färdig. Känner mig betydligt mjukare i kroppen nu efteråt! Och vi jobbar ju på den där rörligheten som sagt. Säte/hamstring speciellt. God rörlighet = lättare/större chans att utföra styrkeövningarna med korrekt teknik.

Ha en fin fredag alla!

4 thoughts on “Fredagsgym – check!

  1. Sjukt roliga inlägg :) ha en bra helg nu.

  2. Hej Nicole! Läser din blogg sen ett kort tag tillbaka, gillar den verkligen. Jag undrar vart ditt tuffa linne på bilderna i det här inlägget kommer från? :D

    • Hej Sigrid! Vad kul att du gillar bloggen :) T-shirten på bilden har jag fått när jag var på Nike Blast konventet i januari i år – man fick dom i en goodiebag. Superskön! Vet dock inte om dom går att köpa tyvärr.

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 586 andra följare