nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.


4 kommentarer

Och så dagens träning…

20120830-204231.jpg

…fick bli en 40 min intervallrunda i Stora Skuggan. Det går lättare numera måste jag säga, det där med springandet. Älskar jag det? Nej, inte än. Men jag tror jag börjar förstå lite av det fina med det ändå. Fick dessutom springa bland massor av megasöta kalvar (och en enorm vindögd tjur) och det är verkligen en energikälla för mig. Natur och djur. Varje gång jag är ute sådär inser jag mer och mer hur lite stadsmänniska jag egentligen är. Så en dag är det definitivt jag som tar mitt pick och pack och flyttar härifrån. Ut till djur, vatten och natur. Inte för långt från stan – men definitivt tillräckligt långt bort för att inte känna av vare sig stress eller stadsbuller. Yep.


1 kommentar

På väg tillbaka!

20120830-182920.jpg

Känner äntligen hur träningsglädjen kommer smygandes tillbaka! Jo, min kropp är fortfarande sliten och trött. Jepp, jag har fortfarande svårt att få i mig maten jag behöver. Och nej, jag orkar fortfarande inte träna som förut – lika ofta eller mycket. Men jag är äntligen på väg tillbaka – och det känns kul igen.

Har i veckan kört både Hybridträning & mitt livs första Kettlebellspass. Jobbigt som fan och båda två ordentliga utmaningar. Och full av både blåmärken och träningsvärk är jag. Men jag mår SÅ mycket bättre när jag fått köra hårt. Även om passen blir färre och kortare. Just nu är det det som funkar; kort, intensivt, nytt och roligt. Men hårt är det ju likväl. Och att träna med Patric är super! Rolig och inspirerande – och väldigt duktig på att komma med tips och hjälp vad gäller teknik. Gillas.

Rekommenderar verkligen att titta in på hans gym om ni kan! Första passet är gratis ;)


14 kommentarer

Om att göra slut när det inte längre funkar

So… I’ve done some soulsearching och insåg att det här inte kommer funka. Jag och gymmet alltså. Inte just nu i alla fall. Så det är dags att jag och gymmet tar en paus från varandra, för att se oss om därute, vidga vyerna och hitta tillbaka till träningsglädjen. Som jag gjorde i Hybridträningen. Och Ruffien. Och senast idag hos Crazy P’s. Jag tror att det just nu är enda sättet för mig att hitta till den långvariga motivation jag tidigare haft för träningen. Den som försvann nånstans där i slutet av våren då livet liksom vändes upp och ned och allt blev så mycket mer komplicerat.

Så – miljöombyte alltså. I höst blir det därför en blandning av utomhusträning (löpning & pw’s framförallt), Hybridträning, galen funktionell träning på Crazy P’s & förhoppningsvis lite mer Ruffie. Och yoga! Jag vill börja med yoga.

Beslutet är taget, medlemskapet på Planet ska sägas upp och det känns skönt och rätt. Nu ska jag tamejfan bara fokusera på att vara glad.

20120825-145057.jpg


2 kommentarer

Om Ruffien

20120823-094740.jpg

Kämparglöd. Djävlaranamma. Skratt. Svett. Mjölksyra. Samarbete. Kroppskontakt. Envishet. Krampande muskler. Blött. Skitigt. Ren jävla kärlek. Så kan man beskriva gårdagens Ruffie Training i Kungsträdgården där jag och 65 andra träningstokar samlats för att svettas i regnet och leran. Min första Ruffie men definitivt inte sista och jag är nu sjukt sugen på en ruffieinstruktörslicens.

För er som aldrig hört talas om Ruffie kan jag starkt rekommendera att testa ett pass av denna träningsform som hämtat inspiration ur brottning och kampsporter. Ta en titt på http://ruffietraining.com och get out of them comfort zones. Jag lovar ni kommer ha grymt kul! Och få ordentligt med träningsvärk ;)


5 kommentarer

Tisdagsträning

20120815-083052.jpg

Igårkväll fick jag verkligen kämpa för att ta mig iväg och träna. Hade ingen lust alls, men det har jag ju heller inte haft på ett tag och därför kändes det extra viktigt att få iväg mig själv. Jag har aldrig ångrat ett utfört pass – och jag vet ju att enda sättet för mig att komma tillbaka nu är att faktiskt träna och hitta det roliga i det. Sa till mig själv att det var okej att ta ett kortare pass – bara jag gjorde NÅNTING. Så, snöra på skorna och ut i kvällsluften.

Sprang 3 km och varvade det med korta inslag av återhämtnings-PW. Hittade en liten skogsdunge och en parkbänk, gjorde ett gäng utfall, crunches & plankor. And that’s it. Och när jag väl var färdig var jag ändå nöjd med att jag bara kommit ut och rört lite på mig.

Innan sängen förberedde jag smoothies inför jobbet. Testade att ha i färsk mynta i min blåbärssmoothie – tummen upp för det hörrni!

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 586 andra följare