nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Gårdagens: ben & mage

8 kommentarer

Efter gårdagens jobbpass (mm, var ute på ett nytt ställe och provjobbade igen) var det ben och mage som fick sig en omgång på gymmet. Vi körde ett ”lätt” benpass igår (vilket är lite lögn för lätt är det ALDRIG när vi kör, men vi intalade oss det i alla fall) och jag mådde galet illa av min PWO också. Har börjat göra det sen jag började igen för någon vecka sen (efter crossfit-incidenten perhaps?) och nu funderar jag därför på att kanske lägga av igen. Inte alls lika kul att träna när man går runt och är illamående! Och utan proteinpulver kör jag också igen, för dumma magen har visst börjat reagera på laktosen i mitt nya pulver. Det är något nytt. Jag är nämligen bara lite halv-intolerant mot laktos, eller ska jag kanske kalla det för inkonsekvent intolerant? Deltids-tolerant? I dunno. Jag reagerar hursom bara ibland och på vissa saker, vilket är supermärkligt och lite jobbigt eftersom jag aldrig riktigt vet när det händer. Ena dagen funkar det hur fint som helst, nästa inte. Knas. Men i alla fall. Måste hitta nåt annat pulver och testa ett som är helt fritt från laktos för att se om det gör skillnad. Tips någon?

Igår såg passet ut like this:

Ben - Back squats, Enbensspark, Sittande lårcurl, Insida lår & Sittande benpress.

Mage - Lutande benlyft (aka Magdödaren), Russian twist med medicinbollskast & hängande benlyft.

Och idag mina vänner, idag är det vilodag. 

8 thoughts on “Gårdagens: ben & mage

  1. Jag brukar alltid handla på MMsports och när jag fick problem med min hy utifrån ett protein mailade jag dem och frågade om råd, fick då tips om att prova ett annat och det har fungerat helt utan problem. Så jag skulle kontakta återförsäljaren, de är i regel (bör iaf vara) väldigt kunniga. Iaf om det är större ställen och inte bara nån liten ”hobbyhälsokost”.

  2. Jag är också halvintolerant, när jag stressar klarar jag de inte alls. Kanske därför du reagerar mer nu?

    Pulver utan laktos finns de massor, men har inte hittat något som är gott att dricka bara. Dock bra för att pimPa frukost och liknande.

    • Mm, kanske det. Har ju varit väldigt mentalt stressad också i ett par veckor nu, så det är inte omöjligt. Ja, jag vet ju att det finns pulver utan laktos, men i och med att jag aldrig reagerat på prottepulver tidigare har jag ju inte kollat upp dom laktosfria som finns. Får bli till att göra det nu ;)

  3. sv: tack.. dom är faktiskt inköpta på hm :)

  4. Fairing-Complete protein 3 rekommenderar min PT iaf :)

Kommentera

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 586 andra följare