nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.

Can’t stop me now!

6 kommentarer

Axelpasset idag tog riktigt slut på mig. Blev ett relativt kort, men effektivt pass idag med lite nya varianter på gamla övningar. Det där med variation har jag märkt gör väldigt mycket för min kropp och ibland räcker det verkligen bara med en liten, liten ändring på en gammal övning. Till exempel – har du alltid gjort sidolyft (axlar) med hantlar? Testa att göra det i cable eller gör negativa istället för ”vanliga”. Ibland räcker det att bara kasta om sitt program för att få samma effekt. Våga chocka kroppen lite, så att den inte vänjer sig vid en övning och blir lat. För tro mig – kroppen ÄR lat av sig och anpassar sig snabbare än man tror vid övningar och rörelser. Muskelminnet är en pretty amazing grej!

Dagens övningar: 3 set x 6-8 reps.

Sidolyft med hantlar + 1 set negativt, Front raise med hantel (enarms) + 1 set negativt, Björn Special i multin, Sittande sidolyft i maskin (enarms), Liggande overhead dumbell raise (vi kallar det så nu i alla fall så får jag lägga upp bild sen or so) & Dumbell raises med skivstång.

Och jag måste bara berätta en sak! Idag fick jag av någon anledning för mig att testa det där med benlyften på situp-bänken igen… AND I FUCKIN MADE IT!!! FYRA SET!!! Och jag har fixat ännu ett mål! Snacka rak höger till min tidigare mentala spärr, självkritik och veka mage – nu fan är jag på gång!

About these ads

6 reaktioner på “Can’t stop me now!

  1. Ja visst måste man våga ändra upplägget lite. Byta ordning på övningar, göra på ett annat sätt, köra tyngre eller lättare. Nu för tiden får jag träningsvärk typ jämt, gillar variationen =)
    Grymt med magen! Hejja dig! :-D

    sv: Ja, jag gillade verkligen den varianten på ”stekt gröt”. Mycket bättre än den andra (mer traditionella?) sorten iaf. Men jag ska testa den igen framöver, och se om det kan bli bättre ;)
    Jag brukar alltid kolla sånt i affären, men inte den här gången, för jag ville verkligen testa. Den innehåller 4.5 g socker varav 0.5 g är tillsatt råsocker och resten finns naturligt i havren enligt förpackningen ;)
    Jag tycker verkligen att den är supergod att dricka varm! :-)

    • Haha tack :D Ja, variation gör mycket som sagt. Märker en stor skillnad i hur kroppen och musklerna reagerar – och utvecklas!

      Ska ta och prova mig fram lite jag med :) Och chaidrycken får jag testa nu i maj nångång när jag har ätardag ;)

  2. Hur gör man belyft på situp-bänk? Kan du lägga upp bild? Jättebra blogg! :D

  3. Hej! Ja jag börjar så sakteligen gilla bröstträningen mer och mer och att ha nån precis som du säger – som kör skiten ur en hjälper otroligt mycket både för motivation och resultat!

    =)

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com Logo

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut / Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut / Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut / Ändra )

Google+ photo

Du kommenterar med ditt Google+-konto. Logga ut / Ändra )

Ansluter till %s

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 586 andra följare