nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.


Lämna en kommentar

Dagens ryggpass

Alltså – saaaaatan i gaaaaaatan vilket bra pass! Det började, ärligt talat, lite sisådär. Kände mig skitpepp när jag stack till gymmet, men SÅ SVAG när jag väl satte igång. Har nog att göra med att träningsvärken i armar, axlar och bröst är så galen just nu att det är ett under jag ens orkar ta mig ur sängen. Träningspassen med Viking har verkligen gjort sitt jobb, haha. Men efter två övningar, lite Viking-kramar och peppning från Mistern släppte tramset. Fick en fantastiskt bra kontakt med ryggmusklerna och hade snart glömt bort träningsvärken helt, så fokuserad var jag på att ta mig igenom passet med bravur.

I ryggresningarna ökade jag dessutom från 10kg till 15kg på ryggen – gryyyymt tungt men jag fixade det! Och UTAN minsta problem med tekniken! Fick till och med massa beröm av två gymmisar som tränade i närheten och tittade på när jag körde ryggresningar tills ländryggen dog. Efteråt kändes det som om helt gått av eller domnat bort eller något – musklerna var helt sjukt slutkörda. Där och då tänkte jag att det fick räcka för dagen, men två minuter senare kom jag på bättre tankar och gav mig på marklyften också. Och jag höjde tamejsjutton där med! Jag är inte uppe i det jag maxade på i höstas (sjukt vad fort det går att tappa när man blir sjuk..) men nu dröjer det inte länge. Längtar som fan till den dagen jag är uppe och petar på samma vikter igen, men nu är tekniken det viktigaste och sen får vikten komma i sin egen takt.

Övningarna idag – 4 set x 6-8 rep:

Latsdrag i cable, Chins i maskin (måste se över min teknik – eller så har jag blivit mycket svagare just här??), Smala latsdrag, Enarms-rodd i cable, Ryggresningar med vikter & Marklyft.

ÄLSKAR RYGG! Nu är det bäst jag hoppar i säng så jag orkar upp till skolan imorgon. INTE pepp!



4 kommentarer

Formcheck – februari

20120229-131029.jpg

Tänkte det var dags att ta en liten måttcheck igen. I morse åkte måttbandet fram och jag insåg att det är en dryg månad sen nu jag senast mätte – alltså perfekt för en ny omgång. På senaste tiden har jag kanske inte skött maten exemplariskt, lite mer socker har hamnat i kroppen än vad som för mig är idealiskt och det har slarvats med regelbundenheten. Hade därför inte väntat mig några större resultat alls (var snarare rädd att jag skulle gått plus) trots att jag legat i riktigt bra med träningen. Måttskillnad sen 26 januari:

Mage: -3 cm

Midja (smalaste delen): -3,5 cm

Rumpa: -3 cm

Som ni ser så är ju kroppen min konsekvent i alla fall med sina 3 cm lite här och där. Armar och lår är plus/minus noll, men särskilt armarna SER slankare och framförallt mer definierade ut. Ska se till att få lite hjälpa att mäta över rygg och axlar när killen är hemma. Kontentan är ju i alla fall att trots slarvet så går det ju helt klart åt rätt håll! Har lite tankar på att köra en (något modifierad) FF-månad snart igen, april maybe, för att bli av med lite mer särskilt runt magen (det är här jag tappar först!). Sist blev jag av med 11 cm på 20 dagar, så det borde jag ju kunna göra om fast WAY BETTER, right?


2 kommentarer

Älskade sovmorgon!

Ibland är det bara så fantastiskt skönt att få ligga kvar i sängen och bara vakna upp i sin egen takt! Nu är klockan strax tio och jag har vart vaken sen halv nio, men legat kvar och frossat i träningsbloggar och massor av recept jag måste prova. Magen börjar dock säga ifrån nu så det är nog bäst jag går upp och fyller den. Hade siktet inställt på en morgonprommis, men har galet ont i fötterna efter PW:n igår så jag har siktet inställt på en kvällsprommis efter träningen istället. Då får fötterna vila lite i alla fall. Note to self: fixa nya träningsskor pronto! Mina har gjort sitt nu.

Tills nästa uppdatering bjuder jag er på världens sötaste konvo mellan min lillasyster och yngsta kusin. Helt galet egentligen att barn i hennes ålder funderar kring såna saker.. Syrran och kusinen i alla fall:

20120229-101709.jpg

20120229-101718.jpg


2 kommentarer

Bröst & biceps med världens finaste Viking.

Det var vad som stod på dagens schema. Bästa passet på länge! Inte bara för att det är sjukt kul och givande att träna ihop med Viking, som kan sin sak och är jäkligt duktig på att instruera – utan för att jag lär mig så jäkla mycket och dessutom får en fantastisk hjälp att kliva ur mina comfort zones. Ibland är ju allt som behövs en liten push. Att någon annan tror på ens förmåga att klara av något när man själv börjar tvivla på om det ens är möjligt. Viking är grym på det där. Att få mig att känna mig stark både fysiskt och mentalt. Och trygg! Jäkla massa kärlek till den killen!

Ett tips till er därute – skaffa er en alldeles egen Viking att träna med ibland.

Så till passet:

Bröst – Rak hantelpress, Lutande bänkpress (första gången utanför smithen! Woop!), Pec Flys i maskin, Cable crossovers (älska!), Bröstpress i cable & Low cable flyes (en arm åt gången).

Biceps – Scottcurls, Hantelcurls, Bicepscurl i cable & koncentrerad hantelcurl.

Och så 45 minuters PW på det. Riktigt jäkla underbart (jobbigt) pass!

Nu tar vi natt och drömmer vidare om växande biceps och bröstmuskler! Natti!


Lämna en kommentar

Okoncentrerad tjej hej

Sitter här och försöker nöta lite kurslitteratur efter jobbet. Det går sådär. Har redan glömt vad jag läste på förra sidan, det är en sån dag idag. Eller vecka. Understimulerad och uttråkad av plugget för tillfället. Istället tänker jag bara på träning och på konserten på lördag. Ska bli sjukt skönt att få dansa sig svettig till ett av landets härligaste liveband! Fan vad pepp jag är!

20120228-143736.jpg


2 kommentarer

Axlar & triceps

Med magen full av äpple, kanel, keso och kvarg (tre K:n som för övrigt ganska bra beskriver mina matvanor these days) sitter jag nu här i soffan som en annan klubbad säl och försöker hålla ögonen öppna. Eftermiddagens träningspass tog ordentligt på mina krafter vill jag lova! Körde axlar först och sen triceps ihop med bästaste bästa Viking. Fan vad grymt det är med fina vänner som kan sin träning och hjälper en med tekniken! Har ju som jag nämnt tidigare haft lite krångel med muskelkontakten vad gäller triceps lately – men INTE idag. Viking fanns där hela tiden och tryckte och påminde och sa åt mig att andas och kämpa. Riktigt, riktigt grymt! Gör verkligen skillnad när man fattar varför man inte får trycket i musklerna man vill ha.

Dagens pass dåra:

Axlar – Axelpress med hantlar, Dumbbell raise (skivstång), Lutande axellyft, Liggande axellyft i cable & Sidolyft i maskin (en arm åt gången).  Triceps – Push downs, Bänkpress med smalt grepp i smith, Tricepspress i cable & Enhands-tricepspress med hantel. 

Avslutades sen med 50 minuters PW på bandet.

Imorgon kör vi biceps och bröst! Längtar!

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 586 andra följare