nicolesoraya

En blogg om träning, kost och min resa mot ett starkare jag.


13 kommentarer

Biceps, triceps & så lite skämmigt!

Dagens träning fullkomligt tog livet av mina armar! Det är ibland lite svårt för mig att få riiiiktigt bra kontakt med triceps, men satan i gatan idag var det verkligen inga problem! I slutet av passet orkade jag knappt lyfta vikterna ens för att lägga tillbaks dom på ställningarna och både biceps och triceps totalstrejkade dom sista repsen. Craaazy! Energin var iiinte hög i slutet av det där passet – men satan så glad jag känner mig nu ett par timmar senare när jag känner hur trötta armarna är.

Bytte lite taktik idag – 4 set och 6-8 reps i varje. Det gjorde jobbet, I must say!

Övningarna idag blev: Triceps extension maskin (negativa – en arm åt gången), Triceps kickbacks i cable, Tricepspress i smith, Push downs, Dips. Biceps – Bicepscurls i cable (halvor), Bicepscurls med skivstång, Bicepscurls med hantel (en arm åt gången) & så lite Hammercurls eftersom det tar så bra i underarmarna! (Älska hammercurls!)

Okej… Och så till den lite skämmiga delen då: idag efter duschen och en rensning av skallen fick jag för mig att ta lite spännisbilder. Jag har ju tidigare skrivit att jag totalt tappar motivationen om jag inte ser resultat – och resultat är ju ibland inte så synliga för en själv. Dom senaste två veckorna har flera människor på gymmet kommit fram till mig och sagt att det hänt massor med mig och två av de personliga tränarna påstår att jag har tightat till mig på sistone. Gissa om man blir glad av att höra en sådan sak! Men såklart – jag vill ju seeeee det också! Så! Fram med kameran och spegeln och fake it til you make it! Inte så mycket än – typ bebisbiceps just nu – men med ryggen har det hänt jättemycket sen november när jag sist såg en formbild på den! Så ta en titt, skratta lite och beröm mig sen för det hårda jobbet ;)

20120131-230040.jpg(Hallå!!! Ser ni att mina små blå blodådror börjar synas lite nu!? Woop woop!)

20120131-230103.jpg

20120131-230119.jpg

20120131-230131.jpg

20120131-230151.jpg

Ursäkta bildbomben ;)


Lämna en kommentar

Dagens träning

Är så dödstrött att jag alldeles strax ska däcka, men jag tänkte bara skriva lite snabbt om dagens träning. Vart ju många timmar på gymmet idag och det har varit kul, svettigt och gaaaalet jobbigt! Idag fick jag också med mig världens finaste Madde på styrkepasset, vilket var superskoj! Alltid härligt med människor som är villiga att verkligen ge järnet – såna får gärna träna med mig ;)

I alla fall – dagens styrka blev för bröst och mage. Därefter följde en timmes Piloxing eftersom jag fått för mig jag skulle vara med och testa prova-på-klassen nu när gymmet hade bjudit in en gästinstruktör för kvällen. Betydligt jobbigare än jag förväntat mig! (Kanske för att man INTE bör vara totalslut i magmusklerna när man ska köra ett sånt pass där ens core jobbar KONSTANT – men det visste ju inte jag, right? ;) )

Bröst – Rak hantelpress, Bänkpress snedbänk, Liggande bänkpress i smith & Pec flys i maskin.

Mage – Planka, Gung-planka & sidoböj (med kettlebells) i ställning.

Tog riktigt bra i både bröst och mage idag, trots att det inte alls var lika många övningar som jag är van vid. Ökade reps idag vilket verkligen gör susen att göra ibland! Fick riktigt bra kontakt med bröstet! Nice!

Nu ska jag faktiskt gå dö. Berättar lite mer imorgon om hur jag upplevde mitt livs första Piloxing-pass! Nite nite på er fighters därute.


8 kommentarer

Recept: Kesoplättar!

Fick ett par önskemål om receptet på kesoplättarna jag gjorde idag – så här kommer det! Receptet brukar för mig bli ca 4 plättar som mättar riktigt bra!

  • 2 ägg
  • Keso mini
  • Fiberhusk
  • Dinkelmjöl
  • En nypa bakpulver (om du vill ha dom lite fluffigare)
  • Vaniljpulver (alt. smaksatt proteinpulver – men då kör jag utan fiberhusk och mjöl)
  • Kanel

Jag kör väldigt sällan mått på saker och ting när jag lagar mat, så därför kan jag tyvärr inte sätta ut några. Men vad gäller fiberhusk och dinkelmjöl så använder jag inte mycket alls, utan bara för att få konsistensen lite fastare. Går dock lika bra utan om man nu vill det. Vaniljpulver och kanel efter tycke! Blanda allt och stek på medelhög värme – ovansidan ska hinna tjockna innan du vänder på plätten.

Servera med färsk frukt, rårörda bär eller varför inte kesella-glass en myskväll? Bara fantasin sätter gränser!


8 kommentarer

Monday

Well… Det var inte riktigt såhär jag tänkt mig min morgon. Istället för pw och ett uppvaknande i godan ro blev det till att inte kunna ta sig upp i tid, springa runt som en dåre och va på femton ställen samtidigt. Och gissa om det känns surt att komma ut till ett soligt och fint Stockholm och sen veta att man missat en lång och härlig morgonrunda! Oh well… Får ta igen det med en lunchrunda efter skolan istället.

Tur i alla fall att man kan multitaska! Fick mina älskade kesoplättar med rårörda hallon som jag drömt om hela natten – MUMS!

20120130-091954.jpg


2 kommentarer

Och på den sjunde dagen…

…vilade både Gud och jag. Kommer man hem 5 på morgonen är man ju inte sitt mest alerta jag när man vaknar första gången vid 8. Blev kvar i sängen och föll in och ut ur sömn och drömmar, tills killen kring 12 sa att han fixat frulle åt mig och tyckte jag skulle lägga mig på soffan och titta på Gladiatorerna. (KÄRLEK!) Och jag lydde order såklart! Frukost framför Gladiatorerna var en fin kombo!

Resten av dagen har jag bara myst och tagit det lugnt. Haft lite svårt att få i mig mat, men har idag haft enoooorma Coca Cola-cravings. Helskumt! Jag som i princip ALDRIG dricker vare sig Cola eller annan läsk sen en bra tid tillbaks. Särskilt skumt är det eftersom jag aldrig ens var full igår – inte ens lite salongsberusad – utan bara väldigt hög på endorfiner efter allt dansande, så det är ju inte bakfyllecravings direkt. Men jag är väl så ovan vid att va ute såhär these days att bara det gör mig bakis! Haha! Anyways.. Fick min Cola när vi stack till bion och tittade på Hamilton, bara för att inse att jag inte alls var sugen på kolsyra, utan bara avslagen Cola. Nu står den i kylen, halvt uppdrucken och jag väntar på att bubblorna ska försvinna en aning.

Nä’ru, idag har inte varit en produktiv dag – men en mysig en. Älskar dagar när man har tid att göra va sjutton man vill och bara kan mysa, kivas och umgås med mistern. Och all den här vilan kommer ändå vägas upp av morgondagens träning. Oh yes! Gymmet har nämligen öppet hus och massa skoj events som jag fått för mig att anmäla mig till.

Såhär ser morgondagen ut:

07:ish – PW/Kondition

10:00 – Föreläsning på universitetet

13:ish – Styrkepass (bröst/biceps är jag sugen på just nu)

18:00 – Föreläsning med Kalle Zackari Wahlström om träning och motivation

18:45 – Piloxing med Nathaly Valencia som kvällens stjärninstruktör

Ska bli så kul med nåt nytt! Längtar!

 


Lämna en kommentar

Veckans träning!

Måndag: PW/Cardio 1h 30 min + Axlar

Tisdag: Vila

Onsdag: PW/Cardio/Intervall deluxe 45 min + Rygg/biceps

Torsdag: Cirkelträning (hela kroppen, men stort fokus på ben/rumpa/mage)

Fredag: PW/Intervall 30 min + Triceps

Lördag: Vila

Söndag: Bröst. Verkligen vila! (fast oplanerad sådan)

Inte riktigt som jag tänkte mig i söndags, men så kan det vara ibland.

Följ

Få meddelanden om nya inlägg via e-post.

Gör sällskap med 586 andra följare